در این نامه که نسخه‌ای از آن به دفتر ایرنا خوزستان ارسال شده آمده است: همان طورکه می‌دانیم، بحران حاصل از شیوع ویروس کرونا در کشور، چنان عمیق است که آثارمتعدد روانی، اجتماعی و اقتصادی آن در سال جدید نیز گریبان‌گیر کشور خواهد بود؛ هرچند که تلاش‌های شبانه‌روزی هم کسانی که در این مدت برای کنترل و درمان این بیماری فداکاری کرده‌اند، شایان تقدیر است و در یادها می‌ماند. از آنجا که شیوع ویروس کرونا در تمامی استان‌های کشور، موجب نگرانی آحاد مردم شده، از جنابعالی انتظار داریم که برای کاهش احتمال به مخاطره افتادن سلامت جسمی و امنیت روانی شهروندان خوزستانی، همچنین پاسخگویی به بخشی از خواسته‌های مردم و مصون نگه داشتن این استان از غیرقابل کنترل شدن بحران پیش رو و کمبودهای درمانی، با تصمیمی راهبردی، نسبت به ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به استان خوزستان، عدم ارائه خدمات به آنان و نیز سایر اقدامات مترتب بر تصمیم اخذ شده، به سرعت و با درایت، اقدام کنید.

در ادامه آمده است: ما امضا کنندگان این درخواست به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، مصرانه از جنابعالی می‌خواهیم که با ابلاغ موافقت خویش با این درخواست و اعلام آن به تمامی دستگاه‌های تابع درمدیریت این بحران، موجب دلگرمی شهروندان استان خوزستان را فراهم آورید.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به برخی از اقدامات عملی تاثیرگذار آمده است: ستاد بحران استان، متناسب با وضعیت پیش آمده، برنامه‌های ویژه‌ای را مدنظر داشته باشد و به جز متخصصان و کارشناسان مورد تایید وزارت بهداشت، از دخالت گروه‌های دیگر در تنظیم این برنامه ها پیشگیری کند.

تصویب ممنوعیت سفر به خوزستان و بالعکس در کمیته ملی مقابله با کرونا، تعطیلی تمامی مهمان‌پذیرها؛ هتل‌ها و مراکز گردشگری از یک هفته پیش از عید و پیشگیری از ورود به مناطق طبیعی گردشگری استان؛ ممنوعیت  چادر زدن در پارک‌ها و تفریحگاه‌های استان؛ ممنوعیت گشت و گذارهای داخل استانی؛ ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسمی که اجتماع انسانی در آن، وجود داشته باشد، نیز از دیگر مواردی است که در این نامه مطرح شده است.

در روزهای اخیر حدود ۲۰ استان کشور ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و یا عدم خدمات رسانی به مهمانان نوروزی را اعلام کردند. اگر چه ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۵ اسفند، لغو ممنوعیت ورود خودروها به استان‌های را تصویب کرده است. در خوزستان نیز شورای تامین شهرستان‌های آبادان و ایذه، ورود مسافر به این شهرستان‌ها را ممنوع کرده‌اند.

در همین راستا فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستان نیز خواستار قرنطینه شدن خوزستان شده‌اند. این گروه‌ها با صدور بیانیه‌ها و به راه انداختن کمپین در فضای مجازی ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران نوروزی به این استان را خواستار شده و از مردم خواسته‌اند برای حفظ سلامتی خود و میزبانانشان، به این استان سفر نکنند.

شاعری شهردار اهواز با ارسال نامه ای به استاندار خوزستان خواستار ممنوعیت سفرهای نوروزی و قرنطینه این شهر شده است. آصفی معاون امنیتی استانداری خوزستان در واکنش به اظهارات شهردار اهواز نیز گفته است: در شرایط موجود باید توجه داشت که هر مسئولی در حوزه وظایف کاری خود اظهارنظر کند و پیوستگی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های قرارگاه مقابله با کرونا نباید با اظهارنظرهای شتاب‌زده مورد لطمه قرار بگیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز گفته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۸۳ نفر رسید که تا کنون ۱۸ نفر از آنها فوت کرده و ۳۴ نفر بهبود یافته‌اند.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۱۹ اسفندماه تاکنون هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.