دکتر علی احسان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام ابتلای هشت مورد جدید ابتلا در استان از روند صعودی این بیماری در استان خبر داد و اظهار داشت: از هشت مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته  سه نفر در اهواز، سه نفرمسجدسلیمان و در شهرستان های آبادان و ماهشهر هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است که طی این ۲۴ ساعت ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: شهرستان های شوشتر و مسجدسلیمان هر کدام با ۶ مورد ابتلای قطعی در رده بعدی پس از اهواز قرار دارند.

احسان پور با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به تمامی خوزستانیها گفت: از مردم  شهرستان مسجدسلیمان به عنوان معین اندیکا و رامشیر خواهشمندیم به رعایت اصول بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته روند مراجعه به بیمارستان رازی نزولی بوده ولی همچنان از مردم خواهشمندیم به توصیه ها و مراقبت های بهداشتی توصیه شده متخصصین پایبند بوده و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را تا رفع این بحران از استان و کشور همراهی کنند.

به گفته دکتر احسان پور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان تا ظهر روز سه شنبه ۴۲ مورد بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا کنون به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسیده است و در مجموع ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.