به گزارش ایرنا بیزن نامدار زنگنه روز سه‌شبه در آیین امضای قرارداد واحد فرآورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی به روش BOO که در محل خط تولید مته‌های حفاری وابسته به جهاددانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد، بیان کرد: نیازها و تقاضاهای صنعت در حوزه‌های مختلف تولید به بیش از هزاران میلیارد ریال می‌رسد که این امر می‌تواند تحولات اساسی را در صنعت کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحصیل کرده‌های کشور رو به رشد است، افزود: بر این اساس باید تلاش کنیم تا در کشور فرصت‌های کاری مناسب فراهم کرد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این روند منجر به توسعه کشور خواهد شد، ادامه داد: برای به کارگیری این نیروها در بدنه صنایع، پروژه‌های متعددی تقاضا می‌شود.

محیط‌زیست نباید آسیب ببیند

زنگنه در بخش دیگری از این آیین به الزامات صنعت نفت برای حفاظت از محیط زیست پیرامون تاکید کرد و گفت: این صنعت با محیط زیست به هیچ عنوان در جنگ نیست و اجازه آلودگی را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: به همین منظور روش پیش ساخته در واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی هدفگذاری شده تا علاوه بر این، در زمان و هزینه‌ها کاهش صورت بگیرد.

وزیر نفت افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای بهره برداری و نمک‌زدایی فرسوده شده‌اند، تلاش برای ایجاد واحدهای پیش‌ساخته همواره ادامه خواهد داشت.

زنگنه، همچنین تعامل و نزدیکی دانشگاه و صنعت نفت را نوعی دستاورد با ارزش بیان کرد و ادامه داد: این اقدام با مشکلات و سختی‌هایی همراه بود اما امروز این تعامل و همکاری تنگاتنگ شده است.

وی نمونه ای از این دستاورد را خط تولید مته‌های حفاری بیان‌کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در استان خوزستان در صنعت نفت کشور تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

وزیر نفت بیان کرد: مته یک کالای مصرفی در فرآیند حفاری و تولید نفت است و در صورتی که حتی کشور دچار تحریم هم نباشد باید این کالا را در داخل تولید کنیم.

بر اساس این گزارش خط تولید مته‌های حفاری وابسته به جهاد دانشگاهی خوزستان از ابتدای سال ۹۷ در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز وارد مدار شد.

همچنین  قرارداد طراحی و ساخت واحد فرآورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی به روش BOO بین شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و جهاد دانشگاهی با حضور وزیر نفت در اهواز امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.