به گزارش ایرنا سیدعبدالله موسوی روز سه شنبه در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: به واسطه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کاری که با این شرکت‌ها وجود دارد تاکنون ساخت ۲۲ هزار قطعه از اقلام مورد نیاز صنعت حفاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری به وجود آمده میان شرکت‌های دانش‌ بنیان و قطعه‌سازان داخلی، افزود: در تلاش هستیم تا این تعامل به صورت مشترک در راستای منافع اقتصادی کشور بیش از گذشته صورت بگیرد.

صنعت نفت قطب اقتصادی نظام است

موسوی صنعت نفت را قطب اقتصادی نظام دانست و افزود: به واسطه اینکه مدیریت این صنعت کاملا داخلی است، بسیاری از قطعات و ماشین آلات این صنعت نیز بومی‌سازی شده‌اند.

وی تداوم این روند را عامل اقتدار هرچه بیشتر کشور در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: در شرایط تحریم باید بتوانیم زمینه رشد صنعت کشور را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به طرح توسعه تولید در ۲۸ مخزن نفتی اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های تولید نفت حضور داشته باشد.

رونمایی از سومین دکل داخلی در سال آینده

موسوی همچنین در بخش دیگری از این آیین با اشاره به قرارداد منعقد شده در سال ۸۷  میان جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران برای ساخت پنج دکل حفاری، بیان داشت: در سال ۹۴ سفارس ساخت این دکل‌ها به سه فروند تغییر پیدا کرد که از این تعداد تاکنون ۲ دکل تحویل داده شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مراحل ساخت دکل سوم حفاری نیز تا اواسط سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

بر اساس این گزارش، امروز سه شنبه وزیر نفت در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران، از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان خوزستان در حوزه صنعت نفت تحت عنوان دکل ۷۲ فتح دیدن و از آن رونمایی کرد.

قابلیت دکل ۷۲ فتح ، حفاری در عمق ۲۰ هزار فوت است که سازه آن ۱۵۰ فوت ارتفاع دارد و مجهز به تاپ درایور به قدرت ۵۰۰ تن است که علاوه بر این سه دستگاه پمپ گل از نوع رفت و برگشتی نیز دارد.

دانش فنی ساخت دکل‌های حفاری با قدرت سه هزار اسب بخار در جهاد دانشگاهی بومی سازی شده و این درحالی است که از سه قرارداد ساخت این نوع از دکل‌ها تا کنون تعداد ۲ دکل به شرکت ملی حفاری ایران تحویل داده شده است.

پیش بینی می‌شود که سومین دکل از مجموعه تعهدات جهاد دانشگاهی در سال آینده ساخته و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.