خدارحم امیری زاده روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۲۶هزار و ۵۰۰گندم ازاین محموله وارداتی توسط شبکه ریلی و بقیه به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.   
وی گفت: این محموله وارداتی گندم بخشی از سفارش یک میلیون تنی گندم شرکت بازرگانی دولتی ایران است که به تدریج از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.
امیری زاده افزود: در سال‌های گذشته بخشی از گندم مازاد بر مصرف کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) به خارج صادر می‌شد ولی امسال به علت کاهش تولید گندم ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه ، ناچار به واردات گندم شدیم.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار داشت: در اسفند ماه امسال به تدریج هفت کشتی حامل گندم از کشور روسیه در بندر امام خمینی(ره) پهلو می‌گیرد که برنامه ریزی برای انتقال آن به مناطق مختلف کشور صورت گرفته است.
بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰میلیون تن ، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
امیری زاده کل مصرف گندم مورد نیاز کشور را حدود ۱۱.۵میلیون تن در سال بیان و پیش بینی کرد در سال زراعی جاری ۱.۶میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشور از کشاورزان خوزستانی خریداری شود که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۷۰هزار تن افزایش می یابد.
خوزستان قطب نخست تولید گندم کشور است.این درحالی است که مصرف سالانه گندم در استان ۴.۷میلیون نفری خوزستان حدود ۶۰۰هزار تن است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن  محصولات زراعی و باغی معادل ۱۳درصد کل تولید کشور وعمل آوری ۱۳۸ نوع محصول ، به لحاظ کمیت و تنوع تولید رتبه نخست را ایران دارد.
ارزش محصولات کشاورزی خوزستان حدود ۲۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.