مهدی پرویش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این جشنواره از ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در قالب کارگاه‌های آموزشی، تئاتر سالنی، خیابانی، مینیمال و نقد و بررسی است.

وی ادامه داد: این جشنواره استانی، با مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه ۲۳ بهمن بر سر مزار علی غلامی در بوشهر آغاز می‌شود.

پرویش از برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی و کارگردانی در طول جشنواره خبر داد و گفت: کارگاه‌ها در ساعت ۱۶ تا ۱۸ هر روز برگزار می‌شوند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره شاهد حضور گروه‌های نمایشی از شهرهای آبادان، خرمشهر، امیدیه، ماهشهر، باغملک، شوشتر، رامهرمز، آقاجری و دزفول هستیم.

پرویش در ادامه افزود: تئاترهای «عشق و آوار» به کارگردانی عبدالله ندومی از آبادان، «ممد گمنام» به کارگردانی بهنام کاوه گویی از آبادان، «کافه پولشری» به کارگردانی فرید ندائی فر از آبادان، «ماهک» کاری از غزل بویری از امیدیه، «سه جلسه تراپی» به کارگردانی مهدی خضیرچی از تئاتر آبادان در این جشنواره شرکت دارند.

پرویش گفت: در دومین روز اجراها یعنی ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری تئاترهای «کره بادام‌زمینی» به کارگردانی رضا چوپان از آبادان، «در ازدحام ذهن‌هایمان گمش کردیم» به کارگردانی رضا مبارک و وفا مقدم از آبادان، «زیرزمین» کاری از اسماعیل بخاخ پور از آبادان، «موج دریا» به کارگردانی احمد عباس پور از ماهشهر، «من هنوز زنده‌ام» کاری از عقیل محسناوی از آبادان به نمایش در می آیند.

وی در خصوص اجراهای روز شنبه ۲۶ بهمن گفت: تئاترهای «نقش پنهان و گناه» کاری از حدیث سعدی از آبادان، «آنها» کاری از محمد زنگنه از باغملک، «گندم» کاری از خلیل ضرغام پور از شوشتر، «من یک بازیگرم» به کارگردانی مصطفی اتابک از شوشتر و «خیر نبینی سعیده» به کارگردانی رضا نهال از رامهرمز به اجرا در می آیند.

این کارگردان آبادانی ادامه داد: در روز آخر اجراها شاهد اجرای تئاترهای «آگهی ازدواج» به کارگردانی حدیث سعدی، «در مغازه شایا» کاری از شیرین سرلک از خرمشهر، «فرزند جنایت» به کارگردانی بهاره پور افشار از آقاجری، «من یک مدآ هستم» به کارگردانی سوسن بشیر ذرتی از دزفول، «درگوشی» به کارگردانی مهدی خضیرچی از آبادان، «نامه عاشقانه» کاری از سینا دریا از آبادان، «در داروخانه» کاری از امید احمدی از خرمشهر، «در ایستگاه راه‌آهن» به کارگردانی مجید وفایی از آبادان هستیم.

وی افزود: در پایان اجرای هر شب نقد و بررسی توسط ایمان مصطفایی انجام می‌شود.

پرویش از اختتامیه جشنواره نمایش‌های کوتاه استانی گفت و افزود: این جشنواره در روز ۲۸ بهمن‌ماه امسال ساعت ۱۹ در سالن تئاتر شهر آبادان به کار خود پایان می‌دهد.

پرویش ادامه داد: هم‌زمان با جشنواره، نمایشگاه ویژه استاد علی غلامی در گالری کمال‌الملک برپاست و علاقه‌مندان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ می‌توانند از آن دیدن کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.