محمدحسین اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با پیشکسوتان و فعالان موسیقی استان قزوین افزود: حلقه مفقوده در حوزه‌های مختلف به ویژه موسیقی، گفت و گو کردن است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه شکل گرفته و تاثیرگذار باشد.

وی به راه اندازی اتاق فکر و شورای سیاستگذاری گفتمان های مستمر اشاره کرد و گفت: گفت و گو های مستمر می تواند تاثیرگذار بوده و بسیاری از سوء تفاهم ها را برطرف نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه به مشورت و خرد جمعی گفت: اتخاذ تصمیم گیری های جمعی و گروهی باعث شفافیت و صداقت در کارها شده و موجب می شود هیچ ابهامی در ذهن باقی نماند.

وی استفاده از سلیقه ها را بسیار مهم برشمرد و افزود: انجمن ها باید بتوانند جذب حداکثری هنرمندان را در زیر مجموعه خود داشته باشند و زمینه لازم برای آن را فراهم کنند تا بتوانند از ظرفیت این سرمایه عظیم نهایت استفاده و بهره برداری را ببرند.

اسماعیلی سیاسی کاری و اعمال گرایشات سیاسی در انجام امور هنری را آفتی بسیار بزرگ دانست و یادآورشد: موسیقی ایرانی به عنوان یکی از شاخصه های اصیل فرهنگ ایران است و مطمئنا ما نسبت به موسیقی ایرانی برنامه ریزی های جدی تری داریم و در عین اینکه سایر موسیقی ها نیز برای ما مهم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه به شدت با موضوع دخالت نهادهای دیگر در حوزه موسیقی مخالف هستیم گفت: تلاش در حداقل کردن دخالت نهادهای دیگر در این حوزه هستیم و باید در نوع اجرای موسیقی نیز مراقبت کنیم تا مشکلی باعث لطمه به کل جریان موسیقی استان قزوین نشود.

وی در بحث آموزش موسیقی نیز گفت: آموزشگاههای موسیقی در جایگاه خود باید در نوع اجرای موسیقی مراقبت کنند و ما نیز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم آن را دوباره در استان قزوین احیا و راه اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تلاش می کنیم حداقل در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر رشته موسیقی را راه اندازی کنیم .

وی کیفیت برگزاری کنسرتهای موسیقی را نیز مهم دانست و افزود: برای اجرای یک کنسرت چهارچوپ هایی وجود دارد که باید رعایت شود تا به کل جریان موسیقی لطمه وارد نگردد.

اسماعیلی یادآورشد: ما افق ها را مثبت در موسیقی قزوین می بینیم و امیدواریم با برگزاری پیوسته اتاق فکر و شورای موسیقی، اتفاقات مثبتی در این حوزه در سطح استان رقم بخورد.

وی به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حوزه موسیقی اشاره کرد و گفت: این اداره کل در حوزه تصنیف و ترانه یک رویداد در قالب جایزه ملی عارف طراحی کرده‌ که انشالله سال آینده برگزار خواهد شد و برنامه شهر خلاق را نیز در حوزه موسیقی خواهد داشت که در این زمینه از ظرفیت نام و یاد اقبال آذر استفاده می شود و برنامه مفصلی نیز در شهرستان البرز شهر الوند خواهد داشت.

به گفته اسماعیلی برنامه اردیبهشت هنر قزوین نیز برای سال آینده برنامه ریزی شده که در رشته‌های مختلف تئاتر، تجسمی، سینما و موسیقی خواهد بود.

اسماعیلی گفت که به حضور، خرد و اندیشه ورزی همه هنرمندان استان قزوین نیاز مبرم داریم و تا آنجا که در توانمان باشد خالصانه درخدمت آنها و خاصه هنرمندان رشته موسیقی خواهیم بود تا شاهد پیشرفت و ارتقای جایگاه موسیقی این استان باشیم.

وی از زحمات اعضای هیئت مدیره سابق انجمن موسیقی و همه کسانی که در این انجمن فعالیت می کردند تقدیر و احکام اعضای جدید هیئت مدیره انجمن موسیقی قزوین را به آنان اهدا کرد.

پیشکسوتان و فعالان موسیقی استان قزوین نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای رشد و ارتقای جایگاه هنر موسیقی پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.