آیین راهپیمایی در گتوند ساعت ۱۰ صبح از مصلای امام خمینی(ره) تا گلزار شهدا برگزار شد.

حاضران در این راهپیمایی یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش را گرامی داشتند.

مردم در مسیر راهپیمایی با سردادن شعارهای الله اکبر-خامنه ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استکبار، انزجار خود را از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران ابراز کردند.

برگزاری مسابقات فرهنگی و اجرای سرودملی از جمله برنامه های اجرا شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن در گتوند بود.

حضور پرشورکودکان و نوجوانان  و ورزشکاران با لباس ورزشی ازنکات قابل توجه در این آیین بود.

امام جمعه موقت اهواز در این آیین با اشاره با گرامیداشت دهه فجر گفت:انقلاب اسلامی استثناترین پدیده ای در دوران معاصر است.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود:یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب، مکتبی بودن و اعتقادی بودن این انقلاب است.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) آغاز انقلاب را بر اساس دین گذاشت و تا امروز یکی از مهمترین نگرانی ها و  ترسی که دشمنان ایران دارند، پایه های اعتقادی انقلاب است که انقلاب را از انحراف  و از کجی حفظ کرده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم  بر اساس دین و اعتقادی که به خداوند، قرآن و اهل بیت پیامبر دارند، هیچ  وقت حاضر نبودند زیر بار سلطه بیگانگان بروند  و اسیر  استبداد و دیکتاتوری داخلی باشند.

آیت الله حسن زاده افزود: کشورهای بسیاری بودند که با استعمار مبارزه کردند، کشورهای بسیاری بودند مردمشان با دیکتاتوری داخلی مقابله کردند اما پایه های انقلابی آنها و تغییراتی که  می خواستند بوجود بیاورند پایه های اعتقادی نبود به همین خاطر در درجه نخست رهبران انقلاب بعد از پیروزی همان مسیری را رفتند که دیکتاتورهایی که بر علیه آنها قیام کردند، و پس از آن انقلابشان به انحراف کشیده شد.

وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی ایران مردم بر اساس این پایه  اعتقادی اجازه ندادند و نخواهند داد که این انقلاب و آرمان های آن  به فراموشی سپرده شود و یا بخواهد به انحراف برود.

امام جمعه موقت اهواز به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس که انصافا  علاوه بر علاقه ای و تعصبی که به شهرستان گتوند داریم، اما مردم این شهرستان و تمام مناطق اطراف آن، یکی از درخشانترین کارنامه ها را در دوران دفاع مقدس داشتند.

آیت الله حسن زاده افزود: در دوران دفاع مقدس بیشترین تاکید  حضرت امام خمینی(ره) بر آیات قرآن و دفاع ازدین اسلام بود و اگر اسلام نبود، دشمنان به راحتی ما را  فریب دهند.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب مردمی بودن، ویژگی دوم انقلاب است، گفت: انقلاب متکی به مردم و اتکا به مردم پیروز شد و با اتکا به مردم تا امروز این چنین راه خودش را ادامه می دهد و امام خمینی(ره) این انقلاب مردمی را نمی خواست که فقط بر اساس رابطه مفتی باشد.

به گزارش ایرنا در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری قرائت شد که با تکبیر مورد تایید راهپیمایان قرار گرفت.

همچنین در شهرهای صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و سماله از توابع شهرستان گتوند، راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پرشور و باشکوه قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا شامگاه ۲۱ بهمن نیز آیین نورافشانی در نقاط مختلف شهرستان گتوند برگزار شد، مردم در این آیین ندای تکبیر را سر داده و با آرمان های بلند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.