حسن محمدزاده روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این آزمون با حضور ۱۵۲ شرکت کننده از سراسر کشور در سالن ۲۲ بهمن ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد که در پایان نفرات برتر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه آزمون ارتقای درجه دان پنج و ۶ یک فرصت مناسب برای تکواندوکاران استان خوزستان است، افزود: این میزبانی بطور قطع باعث بالارفتن سطح فنی تکواندو خوزستان می‌شود و به رشد و توسعه این رشته کمک می‌کند.

محمدزاده با اشاره به کسب عنوان کمیته برتر کشور توسط کمیته آزمون هیات تکواندو خوزستان در سال گذشته گفت: استان‌های خراسان رضوی و همدان یک بار میزبان این آزمون بودند و برای سومین بار در اهواز برگزار شد که این موضوع نشان دهنده توجه فدراسیون به تکواندو خوزستان است.

وی افزود: برای نخستین بار مسابقات لیگ استان خوزستان با هوگو و کلاه الکترونیکی برگزار شد که این موضوع به زیباتر شدن مسابقات کمک کرد؛ همچنین لیگ انفرادی تکواندو بانوان برای نخستین بار در استان آغاز شد که استقبال بسیار خوبی از این مسابقات صورت گرفت.

دبیر هیات تکواندو خوزستان بیان کرد: برای مسابقات قهرمانی کشور سال آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تمام ورزشکاران ابتدا در سه مسابقه استانی شرکت کنند تا برترین‌ها بعد از کسب امتیاز ورودی به مسابقات کشوری اعزام شوند.

وی با بیان اینکه تکواندو خوزستان جزو ۱۰ قدرت برتر کشور است و فدراسیون دید مثبتی به خوزستان دارد، افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار تکواندوکار در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود تعداد نفرات بیشتری در تیم ملی داشته باشیم.

تکواندو یک هنر رزمی کره‌ای و از رشته‌های ورزشی المپیک و ورزش ملی کره جنوبی است و بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا را دارد و به سلطان ضربات پا مشهور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.