پریسا باباطاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 45 هیات ورزشی فعال در این شهرستان، 23 هیات مربوط به رشته های ورزشی بانوان است که رشته های ورزش همگانی، والیبال و بسکتبال به ترتیب پرطرفدارترین رشته های این شهرستان هستند که از محبوبیت بیشتری در میان بانوان برخوردار هستند.
وی همچنین با بیان اینکه رشته های رزمی با استقبال کمتری در میان بانوان مواجه است، بیان کرد: رشته تنیس خاکی هر ساله بیش از 100 نفر متقاضی دارد اما به دلیل نبود مربی خانم و هزینه بر بودن دعوت از مربیان خارج از شهرستان در حال حاضر بدون فعالیت مانده است.
معاون اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: امسال 23 مورد بانوان این شهرستان در قالب تیم های انفرادی و تیمی به مسابقات مختلف کشوری اعزام شدند و صاحب عناوین مختلف قهرمانی از جمله طلای مسابقات تنیس روی میز کشوری، رتبه های اول تا سوم کاراته بخش کاتا و کمیته و تکواندو شده اند.
بابا طاهری گفت: هم اکنون 2 نفر از بانوان این شهرستان عضو تیم ملی تنیس روی میز نونهالان بانوان کشور هستند و 2 نفر دیگر نیز ماه گذشته به این اردو اضافه شده اند.
وی اضافه کرد: تیم هیات والیبال بانوان مهاباد نیز بهمن ماه سال جاری برای شرکت در مسابقات لیگ دسته اول بانوان کشور به استان یزد اعزام خواهد شد.
وی در خصوص مهمترین مشکلات ورزش بانوان مهاباد گفت: کمبود اعتبارات هیات های ورزشی بانوان برای اعزام به مسابقات ورزشی و همچنین کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان از جمله مهمترین مشکلات آنها است .
وی افزود: در این شهرستان تنها یک سالن ورزشی به ورزش بانوان این شهرستان اختصاص یافته است که این ورزشگاه نیز روزانه به مدت تنها چهار ساعت است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 43 هیات ورزشی در رشته های مختلف و 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی در مهاباد فعال است.
این شهرستان دارای 10 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.