به گزارش ایرنا بانوان مناطق روستایی دزفول به دلیل کمبود امکانات و نبود زیرساخت های لازم از جمله سالن ورزشی، باشگاه، بوستان و فضای سبز مناسب در آرزوی ورزش هستند.
به گفته کارشناسان، بیماری های قلبی و عروقی به دلیل نداشتن تحرک لازم هر روز در مناطق روستایی بیشتر می شود.
به رغم وجود باشگاه و امکانات ورزشی ویژه آقایان، در بیشتر مناطق روستایی شهرستان دزفول هیچ امکاناتی در اختیار بانوان قرار داده نشده و همچنان کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی برای این قشر مشهود است.

** تقاضا برای باشگاه های مجهز بانوان در بخش چغامیش زیاد است
بخشدار چغامیش دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه زیرساخت ها و امکانات لازم برای ورزش بانوان در بخش چغامیش فراهم نیست و محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد.
سیدمهدی چلوی افزود: 2 باشگاه در بخش چغامیش دزفول ویژه آقایان وجود دارد که در تلاش هستیم برای بانوان نیز اقداماتی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برخی محدودیت های فرهنگی مانع ورزش بانوان در مناطق روستایی شده است، اظهار داشت: 2 سالن برای ورزش بانوان در ساعات صبح در نظر گرفته شده ولی تقاضا برای راه اندازی باشگاه های مجهز زیاد است که امیدواریم با تلاش مسئولان و تامین اعتبار بتوانیم امکاناتی ویژه ورزش بانوان در این بخش اختصاص دهیم.

** امکانات ورزشی ویژه بانوان در بخش شهیون وجود ندارد
بخشدار شهیون دزفول نیز گفت: متاسفانه هیچ امکانات ورزشی برای ورزش بانوان در بخش شهیون در نظر گرفته نشده و فقط یک زمین خاکی غیراستاندارد و یک سالن ویژه آقایان زیرنظر بسیج در این بخش وجود دارد.
محمدحسین خجسته کیا افزود: سالن چند منظوره ورزشی در بخش شهیون دزفول واقع در روستای باغچه بان در حال ساخت است که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ساخت آن از سال 94 به علت نبود اعتبار متوقف شده است.
وی با بیان اینکه ساخت این سالن از محل اعتبارات ستاد بحران کشور آغاز شده بود، اظهار داشت: برای تکمیل این سالن چند منظوره افزون بر 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با تامین اعتبار، تکمیل شود.
مسئول اداره ورزش جوانان بخش مرکزی دزفول نیز در این باره گفت: در شهرهای اقماری بخش مرکزی دزفول مانند شهر امام(ره)، بانوان در رشته های فوتسال، والیبال، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی و ورزش های گروهی فعال هستند بطوریکه تیم فوتسال شاهین بانوان این شهر سال گذشته به لیگ سه راه یافت ولی به دلیل نداشتن هزینه ورودی امکان حضور در مسابقات را پیدا نکرد.
حسین عیسوند حاتمی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش بانوان افزود: بانوان در شهر صفی آباد دزفول در رشته های والیبال، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، فوتبال و والیبال و بانوان شهر میانرود در رشته های فوتسال و والیبال فعال هستند.
وی اظهار داشت: بانوان شهر شمس آباد دزفول نیز در رشته های ورزشی ایروبیک، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی و بانوان شهر سیاه منصور در رشته های تکواندو فعالند ولی در هیچ کدام از این شهرها سالن ورزشی ویژه بانوان وجود ندارد و بانوان در مناطق روستایی از هیچ امکاناتی برای ورزش بهره مند نیستند.
وی با بیان اینکه در هر یک از شهرهای اقماری باید یک سالن ویژه بانوان وجود داشته باشد، گفت: هزینه های مسابقات بانوان زیاد است و با وجود کمک های نماینده دزفول در مجلس، شرکت های خصوصی و اداره ورزش و جوانان، بانوان به علت تامین نشدن هزینه ها از حضور در مسابقات باز می مانند.
عیسوند حاتمی با بیان اینکه بانوان بخش مرکزی ظرفیت های بالایی در سطح کشوری و حتی بین المللی دارند، افزود: بانوان شهر شمس آباد سه مقام کشوری در ووشو و بانوان شهر سیاه منصور در رشته تکواندو موفق به کسب مقام کشوری شده اند که اگر مورد حمایت قرار گیرند می توانند در میدان های کشوری و بین المللی نیز به خوبی بدرخشند.

** اکثر روستاهای بخش مرکزی از امکانات ورزشی محروم هستند
مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی دزفول با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول از امکانات باشگاهی و ورزشی محروم هستند، گفت: با وجود همکاری آموزش و پرورش و در اختیار گذاشتن فضای مدرسه برای ورزش بانوان در همه فصول سال هنوز کمبودهای زیادی در این خصوص وجود دارد که نیازمند توجه مسئولان است.
فرشته ظریف با اشاره به اهمیت توسعه ورزش بانوان در مناطق روستایی افزود: ورزش بانوان در مناطق روستایی نیازمند توجه بیشتری است.
وی افزود: بانوان روستایی به دلیل نبود امکانات تفریحی و ورزشی از اوقات فراغت به درستی استفاده نمی کنند که دوری از تفریح و سرگرمی مناسب و ورزش با گذر زمان ممکن است روحیه نشاط را در بین بانوان روستایی از بین ببرد.
مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی دزفول اظهار داشت: تلاش بر این است با همکاری بخشداری مرکزی دزفول در روستاهایی که باشگاه ورزشی نیست یا باشگاه راه اندازی شود یا از فضای مدارس برای ورزش بانوان استفاده شود.
وی افزود: تاکنون امکانات و تجهیزات ورزشی به برخی روستاهای بخش مرکزی دزفول داده شده است.

** نشاط بانوان با دوری از ورزش از بین می رود
ظریف با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه ای به ورزش بانوان برای ایجاد روحیه نشاط در خانواده داشته باشیم، افزود: رویکرد بخشداری مرکزی دزفول در سال جاری توانمندسازی و کارآفرینی بانوان ساکن در مناطق روستایی است که با همکاری نیروهای متخصص کلاس های کپوبافی، پته دوزی، آرایشگری، فرش بافی و گلیم بافی در روستاهای بخش مرکزی دزفول برگزار شد که نتایج بسیار مثبتی در پی داشت.
وی ضمن تقدیر از بخشدار مرکزی دزفول بابت حمایت از اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق روستایی اظهار داشت: با تمرکزسازی فعالیت های فرهنگی امکان راه اندازی کانون های جدید و ارائه مشاوره های مختلف به بانوان روستایی فراهم شد و با حضور مشاور در مناطق، زنان روستایی از این مشاوره ها بهره مند شدند.
بخش مرکزی دزفول با حدود 110 هزار نفر جمعیت بیش از 38 روستا دارد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.