به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ایزدجو پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق در خوزستان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در تلاش است که در قالب پویش هر هفته الف ب ایران که اکنون در پانزدهمین هفته آن قرار داریم ۲۲۷ طرح در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برساند.

وی افزود: یکی از استان‌های بسیار مهم در راستای اجرای این طرح استان خوزستان است که در قالب طرح‌های این پویش در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهد رسید و تعداد ۱۰پ روژه که پنج پروژه آن در حوزه «آب» و پنج پروژه در زمینه‌های «برق» هستند، امروز به بهره‌برداری می رسند.

رئیس سازمان آب و برق گفت: پنج پروژه‌ای که در زمینهٔ «آب» هستند بالغ‌بر ۴۵۷ میلیارد تومان است که با افتتاح آنها آب تنظیم شده حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه‌های مارون و جراحی تأمین خواهد شد و آب شرب پایدار و بهداشتی به میزان ۲۰۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت معادل ۳۸۲ هزار نفر تأمین می‌شود.

ایزدجو تصریح کرد: اولین پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، خط انتقال غدیر به تصفیه‌خانه و تا تأسیسات آب‌رسانی شهر شادگان است که ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای حدود ۱۰۶ هزار نفر شهری و ۱۱۵ هزار نفر روستایی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در شهر شادگان در خصوص کیفیت آب پیش آمده و به دلیل اینکه آن کافی مقابله با پس‌زدگی آب‌شور خلیج‌فارس وجود نداشت و همچنین از نظر کمی و کیفی شهر شادگان با مشکل روبه‌رو شده بود، یک خط لوله هزار میلی‌متری بود که به دلیل فرسودگی زیاد مشکلاتی ایجاد می‌شد و خط لوله هزار و۳۰۰ میلی‌متری فولادی که انجام می‌شد تأمین این آب از طریق سد غدیر محقق شد.

رئیس آب و برق عنوان کرد: پروژه دومی که امروز افتتاح می‌شود، بحث سد تنظیمی آریو برزن در شمال شهر بهبهان است که چیزی حدود ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب را برای طرح‌های شبکه آبیاری پایین دست سد مارون را تأمین می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده و در سال ۹۷ آبگیری آزمایشی این طرح انجام شد و امروز افتتاح کامل و به بهره‌برداری می‌رسد.

ایزدجو بیان کرد: پروژه سوم آب‌رسانی به شهر رفیع است که آب مورد نیاز این شهر و روستاهای آن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز را تأمین می‌کند، این آب نیز از طرح «غدیر» است.

وی عنوان کرد: پروژه چهارم توسعه تصفیه‌خانه بزرگ بهبهان است و پروژه پنجم نیز آب‌رسانی به ۲۲ روستای بخش‌های باوی و رامشیر است که عملیات اجرایی آن را حوزه آب و فاضلاب روستایی انجام داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.