عباسعلی ارجمندی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارات سیل در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بخش مسکن با ۸۲۰ میلیارد تومان و کشاورزی با ۷۴۷ میلیارد تومان در رده‌های بعدی خسارات سیل این استان قرار دارند.
وی افزود: وقوع سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان به حدی بود که با گذشت حدود ۱۰ روز همچنان ۷۷ روستای استان دچار قطعی آب هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد:۳۵۹ روستای این استان در سیلاب اخیر دچار قطعی آب شدند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب تاکنون آب ۲۸۲ روستا به شبکه وصل شده است.
وی از قطع ارتباط ۳۰ روستای گرفتار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این روستاها در مسیر رودخانه‌های محلی قرار دارند همچنان راه ارتباطی آنان قطع و امدادرسانی از طریق قایق و بالگرد درحال انجام است.

ارجمندی امدادرسانی به بیش‌از ۲۵۰ خودروی در سیل مانده و نجات هزار نفر از سیل را از جمله اقدامات امدادی در سیل اخیر سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی این استان با وجود شدت بالا خسارت جانی به همراه نداشته است.

وی اظهار داشت: برق ۸۲۵ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان قطع شده بود که هماینک این مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.