مصطفی استاد چینی‌گر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان در پی گشت و کنترل پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در منطقه کوهستانی بخش شهیون شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهارداشت: تشی از جمله گونه‌های جانوری ارزشمندی است که متاسفانه برخی افراد برای استفاده‌های غیربهداشتی و دارویی اقدام به شکار آن می‌کنند.

وی افزود: سودجویان با شایعه‌سازی درخصوص خواص دارویی این گونه جانوری اقدام به فروش لاشه‌ها به قیمت گزاف به مردم می‌کنند درحالیکه خاصیت دارویی، گوشت و سایر اجزای بدن این گونه مورد تأیید هیچ مرجع علمی قرار نگرفته است.
استاد چینی‌گر بیان کرد: جریمه زیست محیطی ناشی از شکار هر قلاده تشی براساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. 
وی با اشاره به اینکه هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری، حمل، عرضه و نگهداری آنها نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: هرگونه شکار و صید بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی است و متخلف علاوه بر پرداخت خسارت وارده به طبیعت، به مراجع قضایی معرفی و تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.
گونه جانوری تشی بزرگترین جونده ایران، یکی از گونه‌های ارزشمند زیستی و حرام گوشت بوده و نقش موثری در چرخه غذایی اکوسیستم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.