رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با دریافت اخبار موثق مبنی بر شکار یک راس بز کوهی، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست ردگیری و شناسایی محل اختفای متهم را با هماهنگی دادستان شهرستان دزفول در دستور کار قرار دادند.
مصطفی استاد چینی‌گر افزود: با کسب مجوز ورود به منزل و همکاری ماموران انتظامی، متهم همراه با بخشی از لاشه بز کوهی شکار شده کشف و پرونده برای بررسی به مراجع قضایی ارسال شد. 
وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در راستای انجام وظایف اداری ضمن گشت و کنترل اجرایی در مناطق تحت مدیریت و آزاد شهرستان دزفول با اشراف اطلاعاتی به تخلفات زیست محیطی واکنش نشان می‌دهد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول افزود: با بررسی اطلاعات به دست آمده از همیاران خود و اطمینان از صحت اطلاعات پس از هماهنگی با مقام قضایی همراه با ماموران انتظامی لاشه یک بز کوهی از منزل یک متخلف کشف و پس از انجام مراحل اداری جهت سیر پرونده قضایی، موضوع به دادسرای شهرستان دزفول ارجاع شد.

وی گفت: جریمه زیست محیطی ناشی از شکار هر راس بز کوهی براساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 
شهرستان دزفول علاوه بر مناطق آزاد دارای ۲ منطقه شکار ممنوع هفت تنان و قلعه شاداب است که از زیستگاه‌های بسیار خوب کل و بز کوهی در استان خوزستان به شمار می‌آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.