سردار قاسم سلیمانی برای مردم استان خوزستان نام آشناست. خوزستانی که در هشت سال دفاع مقدس میزبان هزاران عاشق دلداده حسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش بود؛ عاشقانی که از همین استان به عرش اعلا پرواز کردند تا نشان دهند که خوزستان دروازه ورود به معراج است.اکنون باز شاهد پرواز یک کبوتر عاشقی هستند که مدت‌هاست سنگر به سنگر و صحرا به صحرا به دنبال معشوق خود می‌گشت. گویا همین دیروز بود که سیل وارد  خانههای مردم خوزستان شده بود و مردم به مانند دوران دفاع مقدس آواره کوی و برزن شده بودندکه ناگهان مردی از جنس نور و لطافت در کنارشان قرار گرفت. حاج قاسم را می گویم مردی از جنس گل‌های نرگس و شقایق که عطرش در مناطق خوزستان پراکنده شده بود. مردم  با حسی خوب در پی عطرش آرام می گرفتند؛وقتی حضورش را حس کردند چیزی نگفتند و فقط نگاهش کردند. نفس در سینه هایشان حبس شده بود. مگر می شود مردی که تمام خاکریزهای داعش را فتح کرده اکنون در خاکریز سیل خوزستان هم حاضر شود. پیرزن عرب هنگامی که خود را در محضرش یافت اشک می‌ریخت و می‌گفت بوی جبهه باز هم در کوی و برزنمان پیچیده است. بوی عطر فرزند شهیدم در فضا نمایان شده است. هنگامی که او را سردار صدا می زد گفت شما سرداران ما هستید. شمائی که فرزندانتان را نثار انقلاب کردید سردار و فاتح جنگ هستید وما سربازن امروز شما هستیم که باید جانمان را نثارتان کنیم. ام زهرا آرام می شود ومی‌گوید فرزندم! با آمدنت به منطقه رُفَیع دیگر برای فرزند شهیدم محمد دلتنگی نمی‌کنم چون بوی او را در فضای شهرم پراکنده کردی. مردم مرز نشین سیل زده رفیع، سوسنگر، بستان، حمیدیه وهویزه روحیه می‌گیرندو یادشان می رود که سیل هستیشان را از بین برده. به عشق حاج قاسم دردشان و آلامشان را فراموش می کنند. حاج قاسم به پای سخنشان می نشیند؛ گوش میکند و می‌گوید شما امتحانتان را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی پس دادید. بر صدام و صدامیان فائق آمدید و امروز هم از پس سیل به آسانی بر خواهید آمد. حاج قاسم مثل زمان جنگ لباس سبز سپاهی بر تن دارد و با همان لباس به آب می زند و به یاری مردم سیل زده می شتابد انگار همان قاسم زمان جنگ است نه یک فرمانده ارشد.

در ستاد فرماندهی بحران حضور می یابد و تمام راه‌کارها را به مدیران گوشزد میکند و می‌گوید این مردم زجر کشیده‌اند امروز نباتید سیل باز هم آنها را عذاب دهد؛ خود تا پایان سیل در کنار مردم می ایستد و یاریگر سبز آنان می شود.

از روز گذشته که خبر آسمانی شدن حاج قاسم منتشر شده است مردم خوزستان شیدا و واله شده اند و باورشان نمی شود که یک حامی دیگر را از دست دادهاند. هنوز منتظرند تا حاج قاسم دستان نوازشگر و مهربان خود را بر سرشان بکشد و با زمزمههای معنوی خود آرام بخش قلبهای دردمند آنان باشد. اما دریغ که امروز آنها باید چشم به راه پیکر بی جان و پر کشیده او به آسمان علیین باشند.

آری مردم قدرشناس استان خوزستان که غرق در اندوه وماتم آن بزرگ مرد ایثار و شهادت شده اند از روز گذشته چشم به راه او هستند تا با تشییع باشکوهش مراتب قدردانی خود را از محبت‌ها و ایثارگری‌هایش اعلام کنند. مردم خوزستان نیک می دانند که اگر سلیمانی و همرزمانش نبودند امروز شاید داعش در همین منطقه خواب را از چشمانشان می ربود وخوب فهمیده اند که آرامش مردم مدیون همین خونهای ریخته قاسم‌ها و همرزم‌های او می باشد.

اکنون که استاندار خوزستان و دیگر مسئولان خوزستان اعلام کردند که به درخواست مردم خوب خوزستان پیکر مطهر سردار سلیمانی در خوزستان تشییع می شود همه آنها در تدارک مراسمی باشکوه و استقبالی بی نظیر  از فرمانده دلها هستند. مردم مهربان خوزستان فردا یکشنبه بار دیگر یکی از فرزندان خود را بر روی دستانشان بدرقه خواهند کرد.مردمی که هشت سال تمام علاوه بر تقدیم ۲۳ هزار شهید سایر فرزندان خود در استانهای دیگر را تشییع و بدرقه کردهاند بار دیگر یادآور دوران دفاع مقدس خواهند شد  و یک سردار و دلیرمردی که نامش رعشه بر اندام تکفیری‌ها و داعشی‌ها انداخت را تا دروازه معراج بدرقه خواهند کرد.

استاندار خوزستان با دعوت از تمامی مردم استان خوزستان به مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم قدرشناس خوزستان بار دیگر نشان خواهند داد که قدر فرزندان رشید خود را خواهند دانست و برای بدرقه او  از ساعت هفت صبح سنگ تمام خواهند گذاشت.

شریعتی افزود: مردم خوزستان مردمی با وفا و شهید پرور هستند که شهادت سردار سلیمانی آنها را در سوگ و ماتم نشانده است.

فردا ادارات و مدارس چند شهر خوزستان از جمله اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، شوش و دیگر شهرها تعطیلند تا با یکی دیگر از فاتحان سنگرهای ظلم وبیداد وداع تلخی داشته باشند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نخستیم ساعات بامداد روز جمعه به دستور رئیس جمهوری سفاک آمریکا در یک عملیات پهبادی در اطراف فرودگاه عراق به همراه تعدادی از همرزمانش و از جمله معاون گروه حشد الشعبی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا بار دیگر نشان دهد که ایادی استکبار و آمریکای جنایتکار همواره دستش به خون مظلومان آغشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.