به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان شهیدان می آید و من باز هم یاد جمله معروفی می افتم که این کاروان عشق، این قافلة شهدا همچنان ادامه دارد و پایانی برایش نیست.

از رفتنتان سال های سال می گذرد، سال هایی که با درد، انتظار و نگاه کردن به عقربه های ساعت برای شمردن لحظه های بیقراری گذشت.

لاله های بی نشان، چه روزها و چه شب ها و چه ثانیه ها، عزیزانتان چشم به راهتان بودند تا از در وارد شوید اما این انتظار به سر نیامد و بسیار مادران چشم انتظاری که دیگر نیستند تا برای آمدنتان اسپند دود کنند و چه پدرانی که آسمانی شدند و دستشان از دنیا کوتاه شد تا کوچه را به عشق آمدنتان چراغانی نمایند.

 چقدر سخت است انتظار فرزندانی که باید به جای در آغوش کشیدنتان، مشتی خاک و چند نشان از شما را در آغوش بگیرند.

بدانید سخت گذشت و دیر گذشت اما اینک که می آیید، اینجا برای آمدنتان لحظه شماری می کنیم تا جای خالی مادران، پدران، خواهران و برادرانتان، برای آمدنتان اسپند دود کنیم کوچه را چراغانی کنیم و میزبان شایسته ای برای پیکرهای مطهرتان باشیم.

گفته اند باز هم قافله شهید در راه است آن هم از جایی که خود مطهر به خون شهداست و خود داغ صدها لاله بی نشان را در سینه دارد.

سومار، قصرشیرین، گیلانغرب و استان شهیدپرور کرمانشاه باز هم میزبان لاله هایی است که چه معصومانه و چه غریبانه در دیار غربت به ملایک پیوستند.

آری به احترام آمدنتان تمام قد خواهیم ایستاد و برایتان سر تعظیم فرو می آوریم و به پاس صلابتتان درود می فرستیم و اعلام می کنیم که تا ابد راهتان را ادامه می دهیم.

 پیکرهای 25 شهید دفاع مقدس از طریق مرز سومار وارد کشور می شوند 

فرماندار گیلانغرب گفت: مرز سومار برای نخستین بار میزبان ورود پیکرهای شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس می شود که پنجشنبه دهم مرداد ماه جاری از عراق وارد کشورمان خواهند شد.

کوروش محمودیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام اولیه کمیته جستجوی مفقودین دوران دفاع مقدس، قرار است که پیکرهای 25 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس از طریق مرز سومار وارد کشور شوند که البته امکان اضافه شدن این آمار وجود دارد.

 وی اظهار داشت: پیکرهای مطهر این شهدا طی عملیات تفحص در محورهای «زرباطیه و مندلی» عراق کشف شده اند.

وی از اعلام آمادگی کامل شهرستان گیلانغرب برای استقبال از پیکرهای مطهر شهدا در یک مراسم رسمی و با انجام تشریفات لازم در روز پنجشنبه دهم مرداد ماه در مرز سومار خبر داد.

نماینده رسمی دولت در گیلانغرب گفت: برنامه های مختلفی در راستای استقبال شایسته از پیکرهای شهدای تازه تفحص شده ای که پس از سال ها دوری به آغوش میهن اسلامی باز می گردند، تدارک دیده شده که می توان به سخنرانی، حضور گسترده مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و آیین مداحی در مرز اشاره کرد.

 محمودیان ادامه داد: همچنین تشییع پیکرهای شهدا را در ورودی شهر گیلانغرب از سمت مرز سومار تا خروج از شهر به سمت کرمانشاه با حضور شایسته مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان گیلانغرب خواهیم داشت.

فرماندار گیلانغرب گفت: پیکرهای شهدا پس از انتقال به کرمانشاه یک شب را میهمان مردم شهیدپرور شهر کرمانشاه خواهند بود و صبح جمعه به تهران منتقل خواهند شد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 72 هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس  750 شهید والامقام، بیش از 2 هزار و 250 جانباز و 133 آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب67 کیلومتر است. 
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است. 

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق 86 کیلومتر مرز  دارد. 
این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست. 
3012/8066

گزارش از نازنین باباخانی 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.