تلاش برای تخلیه آب‌های باران توسط دستگاه‌های امدادرسان همچون شهرداری، آبفای شهری و روستایی، جمعیت هلال احمر و اورژانس خرمشهر برخی از مناطق و محله‌های همچون کوی‌شهید بهروز مرادی، منازل بهزیستی، کوی نیرو، کوی آریا، کوی منازل پیش‌ساخته و کوی سوم خرداد همچنان ادامه دارد.

نیروهای خدماتی شهرداری، آبفا با تانکرهای لجن‌کش مشغول تخلیه روانابها از خیابان‌های مناطق بحرانی با کمک نیروهای شهرهای معین (ماهشهر و اهواز) ادامه دارد ولی با همه تلاش‌های انجام شده تاکنون وضعیت نابسامانی در خیابان‌ها به چشم می‌خورد.

جمعی از شهروندان خرمشهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار می‌دارند: در حال حاضر بیشترین مناطقی که به خاطر وجود شبکه فاضلاب قدیمی و فرسوده ، همچنان درگیر آبگرفتگی هستند و باران بی‌سابقه هفته گذشته موجب شده تا روانابها به داخل منازل مردم پیشروی و زندگی آنها را مختل کند.

یکی از شهروندان خرمشهری ساکن کوی بهروز می‌گوید:یک هفته است که خانه من را آب گرفته و مجبور شدم که خانواده‌ام را به خانه یکی از بستگان در آبادان انتقال دهم.

موسی مرزوقی افزود: تمام دیوارهای خانه‌ام رطوبت گرفته و برخی از دیوارها ترک برداشته است و برخی از وسایل برقی خانه از جمله یخچال ما سوخت.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری ساکن کوی آریا گفت: تمام خیابان‌های کوی آریا پس از بارندگی دچار آبگرفتگی شد و آب هنوز در برخی از این خیابان‌ها وجود دارد.

رضا جادری گفت: تردد دانش‌آموزان و شهروندان در این منطقه تقریبا غیرممکن است و این امر زندگی مردم را دچار مشکل کرده است.

 شهروند ساکن منازل بهزیستی خرمشهر در این خصوص گفت: منازل بهزیستی در محاصره آب باران قرار گرفتند و فاضلاب در خانه‌های مردم جاری شده است.

زهرا منعم افزود: خیلی از اهالی محل خانه‌های خود را به ناچار ترک کردند و به خانه‌های فامیل و آشنایانشان رفتند تا وضعیت گرفتگی فاضلاب به حالت عادی برگردد.

سرپرست شهرداری خرمشهر از آغاز اجرای طرح دفع آبهای سطحی در کوی بهروز این شهرستان خبر داد و گفت: بنا به دستور استاندار خوزستان و مدیر کل مدیریت بحران استان اجرای طرح دفع آبهای سطحی به طول به صورت پمپاژی و درمدت پنج روز اجرایی می‌شود.

عزیزساعدی افزود: عملیات اجرایی این طرح با  همکاری سازمان عمران شهری شهرداری خرمشهر و آبفای شهرستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این کار تخلیه روانابها در مناطق بحرانی با تانکرهای لجن‌کش در حال انجام است.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان خرمشهری گفت: امیدواریم این مشکل را به طور کلی از کوی بهروز مرتفع کنیم.

رییس اداره آبفای خرمشهر از راه اندازی ایستگاه پمپاژ و تلمبه‌خانه فاضلاب کوی فیصلی خبر داد و گفت: این تلمبه خانه برای دفع آب فاضلاب با دبی ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت با افزایش توان خروجی ، فعالیت خواهد داشت.

غلامرضا پورجلالی با بیان اینکه حجم آب در برخی از مناطق خرمشهر زیاد است، گفت: علاوه بر این مردم نیز همزمان فاضلاب تولیدمی‌کنند و این امر زمان دفع روانابها را طولانی‌تر می کند.

وی بیشترین شدت  بحران را در منطقه کوی بهروز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام توان خود را برای دفع فاضلاب منطقه کوی بهروز گذاشته ایم اما به رغم تخلیه آب فاضلاب، روانابهای مناطق اطراف به  این منطقه سرازیر شده و کار نیروهای خدمات شهری و آبفا سخت تر شده ولی تلاشها با تمام توان در حال انجام است.

پورجلالی ادامه داد: به منظور رفع این معضل به دنبال راهکارهای دیگری هستیم به زودی مشکلات مردم مرتفع شود.

معاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر خرمشهر از امدادرسانی به مناطق بحرانی در این شهر خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکل مردم در مناطق بحرانی نیروهای جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی و رساندن امکانات لازم هستند.

حاتم شراوه افزود: گروه‌های ارزیاب هم اینک مناطق شهری و روستایی آسیب دیده را رصد می‌کنند و موارد لازم را به ما گزارش کرده و اقلام مورد نیاز به این مناطق ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۳۰ خانوار اقلام مورد نیاز همچون پتو، موکت، بخاری، فانوس، بسته‌های مواد غذایی یک‌ماهه رادریافت کرده اند.

در بارندگی هفته گذشته  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرهای آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه شد.

شهرستان خرمشهر ۱۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اسماعیل نجار، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز یکشنبه از مناطق آبگرفته شهرستان خرمشهر بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.