معصومه ابتکار دوشنبه در حاشیه نشست با مجمع مشورتی زنان خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: اختصاص ۳۰ درصد مناصب مدیریتی به زنان، دستورالعمل ابلاغی رییس جمهوری و یکی از وعده‌های دولت دوازدهم بوده که باید تا یک سال دیگر و پایان این دولت به انجام برسد.

وی افزود: این طرح در سطح ملی پیشرفت خوبی داشته و سهم زنان در پست های مدیریتی از ۱۳.۶ درصد به ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است.

ابتکار با اشاره به رتبه بندی استان‌ها در زمینه مناصب مدیریتی زنان، تصریح کرد: خوزستان اگر چه اقدامات خوبی انجام داده اما عقب ماندگی دارد و امیدواریم در استان شاهد انتصابات بیشتر زنان در پست های مدیریتی از جمله انتصاب معاون استاندار زن باشیم.

به گفته وی انتصاب فرماندار زن در خوزستان نمونه موفق و توانمند بوده که می‌تواند نمادی برای بقیه استان باشد.

ابتکار همچنین گفت: ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس جمهوری شاخص‌های عدالت جنسیتی را بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی تصویب کرده که شامل ۱۷۶ شاخص در هفت محور است.

وی آموزش، بهداشت، اشتغال، ورزش، حقوق اجتماعی، مشارکت سیاسی و امنیت را از جمله شاخص‌های عدالت جنسیتی دانست و افزود: بر اساس این شاخص‌ها در هر استانی با همکاری اساتید دانشگاه و صاحبنظران سندی تحت عنوان ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین شده که این سند اکنون در خوزستان تمام مراحل را طی کرده و امروز در شورای برنامه ریزی تصویب می‌شود.

ابتکار سند ارتقای وضعیت زنان خوزستان را هجدهمین سند استانی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق عدالت جنسیتی برای کشور مهم است و انتظار داریم در سال ۹۸ و ۹۹ تمام دستگاه‌ها پیش بینی لازم را برای تحقق عدالت جنسیتی انجام دهند.

وی تاکید کرد: عملکرد استان‌ها و دستگاه‌ها در سامانه‌ای که در حال راه‌اندازی است، ارزیابی می‌شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز (دوشنبه) به اهواز سفر کرد. حضور در نشست شورای برنامه ریزی و رونمایی از «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان» ، دیدار با خانواده شهید حسین معماری و بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان در اهواز از برنامه‌های سفر ابتکار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.