معصومه ابتکار پنجشنبه 12 اردیبهشت 98 در نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور در استانداری فارس بیان کرد: از بیش از یک سال گذشته با همه استانداران موافقتنامه تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را امضا کرده ایم.
وی ادامه داد:این سند از آن رو بسیار مهم است که در شاخص ها و برنامه ریزی مبتنی بر نتیجه، برنامه کلی و نقشه راه کلان را ارایه می‌کند.
ابتکار تهیه این سند را در استان فارس بسیار مطلوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: سند یادشده در شورای برنامه‌ ریزی استان بررسی می‌شود.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: آنچه می‌تواند باعث بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده شود و ادامه روند مورد تأکید ‌رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است تداوم رویکرد برنامه‌ ریزی است.
ابتکار ابراز داشت: قانون برنامه ششم توسعه راه را برای ماده 101 کاملا باز کرده و با تلاش‌های صورت گرفته در معاونت امور بانوان و همکاری دستگاه اطلاعاتی شاخص‌های کلی شاخص‌های عدالت جنسیتی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: بعد از تلاش ها برای تهیه اطلس زنان در سرشماری سال 95 تعداد 192 نقشه موضوعی رونمایی شد و در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفت.
معاون رییس‌ جمهوری در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه شاخص های اختصاصی عدالت جنسیتی نیز در حال تدوین است، اظهار داشت: شاخص‌های تخصصی عدالت جنسیتی مراحل نهایی خود را می گذراند و سنجش عملکرد به وضعیت ما خواهد بود که وضعیت ما را برای خودمان و جامعه بین‌الملل ارایه می‌کند.
وی اضافه کرد: تا امروز درباره خانواده سالم، پایدار و شکوفا سخن رفته است اما ملاک هایی برای این خانواده مطرح نشده است که این مسائل در ستاد ملی زن و خانواده مطرح خواهد شد.
به گزارش ایرنا،ضرورت نگارش ارتقای وضعیت اسناد بانوان و خانواده استان ها در نهم آبان 96 مطرح شد؛ بر این اساس تاکنون هفت سند به طور قطعی رسمی شده است و دیگر اسناد در مرحله ویرایش سوم است.
در این اسناد آمار امور بانوان براساس شاخص‌های تعیین شده در هر استان با میانگین کشوری مقایسه می‌شود و تصمیم گیری براساس آن‌ها صورت خواهد گرفت.
سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده استان فارس توسط اداره کل امور بانوان و خانواده و با همکاری دانشگاه شیراز استخراج شده است.
در تدوین این سند، در همه استان‌ها گروه های کانونی شامل متخصصان دانشگاهی، فعالان امور زنان و خانواده استانداری، مشاوران امور زنان و خانواده، فرمانداری‌ها، مشاوران امور زنان و خانواده سازمان ها و مدیران مختلف در دانشگاههای علوم پزشکی مشارکت کرده‌اند.
این سند مسائل زنان را تا افق 1417 مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد. مجموعه اطلاعات به دست آمده خلاصه‌ای از وضعیت بانوان را در همه استانها به صورت آماری ارائه می‌دهد؛ همچنین خلاصه‌ای از وضعیت شاخص های حوزه اقتصادی، اجتماعی، مشارکت سیاسی و مشارکت مدنی را مطرح می‌کند.
هریک از شاخص های معرفی شده در این سند شامل فعالیت‌هایی عملیاتی برای رفع آن است و آنچه مبنای این طرح قرار گرفته، برنامه ریزی مبتنی بر تغییر است.
نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری ها یازدهم و دوازدهم اردیبهشت 98 در استانداری فارس برگزار شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.