محمد حیدری روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با تاکید بر نظارت دستگاه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت بر بازار افزود: هرکس در هر جایگاهی باید از حقوق ملت و دولت دفاع کند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: اگر در نقطه‌ای حقی از مردم ضایع شد، ادارات و دستگاه‌های ذیربط باید در چارچوب قانون با افراد متخلف برخورد قاطع کنند.
وی با تاکید بر لزوم نظارت لازم بر روی دستمزدها افزود: طبق مصوبه هیات وزیران برای همه بخش‌های خصوصی و دولتی افزایش قیمت ممنوع است.
حیدری افزود: نباید از این فرصت سوء استفاده شود و در زمان خاص خودش اگر نیاز باشد، افزایش قیمت‌ها به‌واسطه دولت و با ضرایب صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: همه ما مدافع حقوق مردم هستیم و اجازه فرصت طلبی به هیچ کس نمی‌دهیم، دفاع از حقوق مردم و اتحادیه ها در مقابل با گرانی و تورم وظیفه دولت است. سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه هم از تولید کننده و هم مصرف کننده حمایت می کنیم، گفت: سازمانی تحت عنوان سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وجود دارد تا حقی از کسی ضایع نشود. 
حیدری در ادامه به سهمیه سوخت حمل و نقل شهری و برون شهری اشاره کرد و افزود:باید اطلاع رسانی شود تا تمامی افرادی که در این بخش فعال هستند ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: این ابلاغیه رسمی و زمانش محدود است، ضمن اینکه سامانه ثبت نام تا پانزدهم آذرماه ۹۸ فعال است و بعد از آن بسته می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تاکید کرد: هرگونه درخواست و هر مساله ای از حمل و نقل درون شهری، برون شهری و سرویس مدارس ناشی از اطلاع رسانی نشدن، سهل انگاری و یا هر موضوع دیگر بر عهده دستگاه‌های ذیربط است و باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت بانک اطلاعات جامع رانندگان را در مدت ۴۸ ساعت به فرمانداری اعلام کند افزود: تاکنون این مورد انجام نشده و اگر بانک اطلاعات جامع رانندگان به فرمانداری اعلام نشد، مسوولیت آن برعهده این اداره است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای سهمیه بنزین تاکسی های تلفنی قدیم و اینترنتی جدید برنامه دارد، تاکید کرد: حتما باید در سامانه شهرداری ثبت نام کنند زیرا تا ثبت نام همه اعضا صورت نگیرد امکان افزایش سهمیه وجود ندارد.
حیدری گفت:از تاریخ ۲۴آبان ماه تا ۶ ماه دیگر، سهمیه ۳۰۰ لیتر تاکسی‌ها محفوظ است.
وی افزود: باید برای افزایش سهمیه تلاش کنیم تا فردی از قلم نیفتد و دغدغه ما این است تا فردی به خاطر اطلاع رسانی ضعیف و سهل انگاری از حقوقش محروم نشود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: متولی اجرای طرح صنف شهرداری، صنف اداره حمل و نقل و اداره آموزش و پرورش است و باید اطلاع رسانی کنند زیرا این زمان قابل تمدید نیست.
حیدری افزود: گشت‌ها باید با اقتدار و جدیت کار را انجام دهند تا افراد متخلف، احتکار کنندگان و مفسدین اقتصادی از مجموعه حاکمیت، اتحادیه و تعزیرات حکومتی حساب ببرند و تخلف نکنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود:برای تنظیم گزارش مستند بازار باید همفکری داشته باشیم و وظایف را به دیگر دستگاه‌ها واگذار نکنیم.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت: در سطح بازار فراوانی کالا و انجام خدمات وجود دارد و مشکل اصلی ما موضوع سیلندرهای گاز است.
مهراب عبدالهی با تاکید بر همراهی ادارات و دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار افزود: برخی از دستگاه ها مصوبات تنظیم بازار را انجام دادند و برخی به دلایلی مصوبات اجرا نکردند.
وی اظهارداشت: در ۱۰ روز گذشته تمام ظرفیت اداره صنعت،معدن و تجارت را بکار گرفتیم و بازار را رصد می کنیم.
عبدالهی افزود: از طریق اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف تاکنون نزدیک به یکهزار بازرسی موردی انجام شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.