کوروش مودت دوشنبه در آیین آغاز ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دبستان بهار اهواز بیان کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت دانش‌آموزان هرساله برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان در سطح مدارس برگزار می‌شود و به یک برنامه دایمی در آموزش و پرورش تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزانی تندرست و سالم اولویت مجموعه تعلیم و تربیت است گفت: برای تربیت شهروندانی سالم و علاقمند به ورزش باید تربیت بدنی را از دوران مدرسه ترویج و فرهنگ‌سازی کرد.

وی افزود: دانش آموزان در المپیاد ورزشی در قالب رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، طناب زنی، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دو و میدانی و بازی‌های بومی و محلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مودت ادامه داد: این رقابت‌های دانش آموزی از نیمه دوم آبان آغاز، و تا نیمه دوم اسفند ادامه خواهد داشت؛ در المپیاد ورزشی، دانش آموزان با انواع رشته‌های ورزشی آموزشگاهی آشنا و به رقابت و مسابقه می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان، ارتقای شاخص‌های تندرستی و سلامت در بین دانش‌آموزان ، ترویج فرهنگ تندرستی و سلامت دربین دانش‌آموزان، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های جمعی و گروهی و ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.

براساس گزارش ایرنا المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای هر سال در مدارس تعیین شده در خوزستان برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها دانش‌آموزان با استعداد در رشته‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.