به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات احداث این طرح های آموزشی افزود: این طرح ها شامل مدرسه سه کلاسه متوسطه روستای عمانی، دبستان 6 کلاسه روستای بوچیر و توسعه دبستان هشنیز است که با ساخت آن 300 دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می شوند.
وی بیان داشت: مدرسه های یاد شده در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد و به زیر ساخت های آموزشی پارسیان اضافه می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: با آغاز این طرح ها در مجموع عملیات اجرایی 20 مدرسه ظرف یک ماه اخیر در استان آغاز شده است که با تکمیل آن شاهد کاهش آمار مدارس تخریبی و تحول در زیرساخت های آموزشی مدرسه های هرمزگان خواهیم بود.
دادی زاده با قدردانی از حرکت خداپسندانه خیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: روند توسعه زیر ساخت‌ های آموزشی با مشارکت خیران و نگاه ویژه دولت سرعت گرفته است و در آینده شاهد تداوم این نهضت خواهیم بود.
وی اظهار امیدواری کرد: با سرعت گرفتن توسعه زیر ساخت های بتوانیم در تامین فضاهای آموزشی استاندارد که مقدمه رشد شاخص های آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان استان است، گام های بلندی را برداریم.
استان هرمزگان 340 هزار دانش آموز و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد که 100 هزار دانش آموز در 4 هزار و 25 کلاس درس تخریبی و ناامن تحصیل می کنند که کوچک ترین حادثه از جمله زلزله و بارندگی امکان ریزش و آوار این مدرسه بر سر دانش آموزان را دارد.
با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان یکی از مناطقی که دارای بیشترین مدرسه های فرسوده و تخریبی در کشور است، انتظار می رود در اولویت برنامه های دولت، مجلس و خیران قرار گیرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.