به گزارش ایرنا هیات داوران جشنواره، تئاتر دستهایت کو مم حسن به کارگردانی رضا کرمی‌زاده از یاسوج را به عنوان  تئاتر برتر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اعلام کردند.

بر اساس رای هیات داروان رتبه دوم بخش نمایش صحنه به  نمایش نامههایی به دخترم سهراب به نویسندگی طیبه نیک آزاد و کارگردانی علی حیدری از آبادان و رتبه سوم به نمایش غراب شیطان به کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب تعلق گرفت.

در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش پیردریا سئوگی به کارگردانی عباس خلیفه لو از شهر اهر و در بخش نمایش‌های صحنه‌ای نمایش دست‌هایم کو مم حسن به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

در بخش بازیگری زن، پریسا دوستی بازیگر نمایش حال همه ما خوب است از زنجان، آمنه پورحسینی بازیگر نمایش لگاح از خرمشهر و الهام امینی بازیگر نمایش رمان سم‌پاشی از بوشهر به‌طور مشترک موفق به کسب رتبه سوم، مهنوش بلیان بازیگر تلاقی گزارش یک واقعه از پیش اعلام‌نشده از اندیمشک موفق به کسب رتبه دوم و طیبه نیک آزاد بازیگر نمایش نامه‌هایی به دخترم سهراب از آبادان موفق به کسب رتبه نخست در این بخش، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شد.

در بخش بازیگری مرد، محسن خدادادی بازیگر نمایش تلاقی، گزارش یک واقعه از پیش اعلام‌نشده از اندیمشک و جعفر قاسمی بازیگر نمایش غراب شیطان از آبادان در بخش بازیگری مرد موردتقدیر قرار گرفتند.

امین مطورچی بازیگر نمایش شلب از خرمشهر موفق به کسب رتبه سوم این بخش و دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شد. رضا یاوری بازیگر نمایش حال همه ما خوب است از زنجان موفق به کسب رتبه دوم این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شد. اکبر آئین بازیگر نمایش دست‌هایت کو مم حسناز یاسوج موفق به کسب رتبه اول این بخش، لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی جشنواره شد.

هیات داوران در بخش نمایشنامه نویسی کارگردان و نویسنده فاطمه اعزازی نمایش مترسک و کلاغ از خرمشهر و مریم طرفی و در بخش محیطی طراحی صحنه به نمایش اعظم به امیر نصیری از استان فارس و در بخش نگارش و بازی در نمایش پادگان جنگ به علی نقی پور لوح تقدیر و دیپلم افتخار و تندیس اهدا نمود.

هیات داوران لوح تقدیر و دیپلم افتخار و تندیس در بخش طراحی لباس نمایش به دخترم سهراب به سعید فیوضی و طراحی چهره پردازی بخش گریم به نازنین نادرپور نمایش دست هایت کومم حسن از یاسوج  و در بخش لباس مریم مرادی نمایش شلب  و نسرین صادقی در نمایش غراب شیطان از استان هرمزگان و آرش خوشنام نمایش تلاقی از استان خوزستان اهدا کرد.

در بخش طراحی صحنه رضا کرمی زاده نمایش دست هایت کومم حسن، علی حیدری نمایش نامه هایی به دخترم سهراب و حسین ذوالفقاری  نمایش شلب به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

جوایز بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اهدا شد
در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش «پیردریا سئوگی» به کارگردانی عباس خلیفه لو از شهر اهر موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.
در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.
در بخش بعدی جواد طالبی به اجرای موسیقی سنتی پرداخت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این مراسم گفت: مفهوم مقاومت با این اتفاق بزرگ تاریخی معنا و مفهوم دیگری در زندگی اجتماعی ما گرفته است و همه ما مدیون کسانی هستیم که این واقعه بزرگ را شکل دادند.

شهرام کرمی با بیان اینکه ضرورت و تأثیر برگزاری این جشنواره بر همه روشن شده و برای همه ما قابل اهمیت است گفت: جشنواره موضوعی تئاتر فتح خرمشهر با مفهوم مقاومت با خلق آثار مختلف هنری شکل گرفت که سهم عمده این اتفاق به هنرمندان شهرهای خرمشهر و آبادان بازمی‌گردد که آغازگر این رویداد بودند.
در این یاد و خاطره مرحوم حمید مهرآرا، بازیگر قدیمی و خرمشهری تئاتر، سینما و تلویزیون و مرحوم علی غلامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون آبادان بود گرامی داشته شد.

مجید بشکار، فوتبالیست به نمایندگی از خانواده مرحوم مهرآرا و دختر مرحوم علی غلامی، تندیس و تابلو عکس این هنرمندان را دریافت کردند.
 

سازمان منطقه آزاد اروند ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه آموزشی و فرهنگی هزینه کرد
مدیرعامل منطقه آزاد اروند در این مراسم گفت: مجموعه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند 20 هزار متر وسعت دارد.
اسمعیل زمانی اظهار داشت: امید است این مجموعه باعث توسعه منطقه آزاد اروند در حوزه فرهنگ و هنر شود و استفاده‌های بهینه‌ای از آن شود.
وی ارتقای فرهنگ عمومی به عنوان راهبرد اساسی برای منطقه آزاد اروند بیان کرد و گفت: گسترش و توسعه فرهنگی منطقه در اولویت قرار داشته به ویژه توسعه فرهنگ عمومی و آنچه مربوط به نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ می‌شود، به طبع هنر و رشته‌هایی که مربوط به هنر می‌شوند از جمله تئاتر و سینما در منطقه آزاد اروند در اولویت هستند. این رشته‌های هنری در راهبرد توسعه فرهنگی از اهمیت سرمایه‌گذاری برخوردار هستند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چهارشنبه شب با اجرای ۵۲ اثر نمایشی در بخش صحنه ای و خیابانی از استان های خوزستان، آدربایجان شرقی، تهران،، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، کرمانشاه، قم، اردبیل، هرمزگان، زنجان، خراسان شمالی و منطقه آزاد اروند به رقابت پرداختند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی برگزار  در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.