به گزارش ایرنا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در این آیین گفت: هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه هایی تمام نشدنی هستند که استفاده از تجارب آنها بر اطلاعات و معلومات فرد می افزاید که زنده یاد رمضان امیری از جمله آنها بود.
جهانشیر یاراحمدی افزود: تلاش صادقانه برای فرهنگ و هنر، حس مسئولیت در کارهای اداری و شخصی و روحیه ولایت پذیری و آثار مثبت هنری از خصوصیات بارز مرحوم امیری بود.
وی اظهار داشت: امیری به واسطه ظرفیت ارزشمند در عرصه تئاتر و فیلم عمده جشنواره های استانی و ملی در بوشهر با بهر گیری از دیدگاه های وی برگزار می شد.
رونمایی از کتاب مجموعه نمایشنامه های زنده یاد رمضان امیری، اجرای موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و نمایشنامه خوانی هنرجویان فرهنگسرا از دیگر بخش های این یادمان بود.
همچنین در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد، جایزه قلم طلایی رمضان امیری به عقیل جماعتی برای نمایشنامه برتر اختصاص یافت.
زنده یاد امیری در سال ١٣٢٤ در شهر بوشهر دیده به جهان گشود و در شامگاه روز یکشنبه ١٧ اردیبهشت ماه سال 1391 نیز در حالی که در حال برنامه ریزی برای برنامه های اردیبهشت تئاتر در شهر بوشهر بود در فرهنگسرای شهید گنجی بوشهر دچار سکته مغزی شد و دار فانی را وداع گفت.
بازیگری در مجموعه تلویزیونی و سینمایی 'اخلاص'، 'باران' و 'تاتور' به کارگردانی کیومرث پوراحمد و کارگردانی در نمایش های زیادی از جمله عزایم نشینی، افعی طلایی، نقشه انتقام، از پا نیفتادگان، شب بارانی، دیکته و زاویه، سربداران، هفت لیوا و فصلی دیگر آثار فاخر وی در عرصه نمایش، سینما و تلویزیون است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.