شادی فضلی روز یکشنبه در نشست تخصصی نقش زنان روستایی در توسعه پایدار  در تالار شهروند افزود: تعداد دهیاران زن در روستاهای کشور در دوره چهارم شورای اسلامی روستا نسبت به دوره اول ۴۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در سالهای اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده است، تصریح کرد: میانگین حضور دهیاران زن در کشور هفت درصد است که امیدواریم مشارکت این افراد در دوره‌های بعدی افزایش بیشتری پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اظهارداشت: زنان در توسعه پایدار روستاها نقش موثری دارند می‌توانند تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنند.

وی بیان کرد: کسب شغل و اشتغال یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها محسوب می‌شود که زنان در اینگونه مهاجرت‌ها بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

فضلی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در روستاها نیازمند شناخت ظرفیت‌های این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار روستایی یکی از اولویت‌های کنونی جامعه ما محسوب می‌شود و روستا و روستاییان در توسعه کشور از اهمیت به سزایی برخوردارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بانوان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده محسوب می‌شوند بیان کرد: توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستاها محقق نخواهد شد و توسعه روستاها هم بدون حضور فعال و موثر زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امکانپذیر نخواهد بود.

نشست تخصصی نقش زنان روستایی در توسعه پایدار به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و با حضور استاندار و حدود ۱۰۰ نفر از بانوان عضو شوراها و دهیاران روستاها و بانوان شاغل در فرمانداری‌های استان بمدت یک روز در سالن آمفی تئاتر تالار شهروند اصفهان برگزار شد.  

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، در زمان حاضر زنان ۴۹ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.
حدود ۹۰۰ روستا از میان روستاهای استان دارای بیش از ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.