به گزارش ایرنا مهران باباپور روز سه شنبه در نود و چهارمین نشست علنی شورای شهر اهواز در سرسرای اجتماعات این شورا بیان کرد: وضعیت فضای سبز و نظافت خیابان های شهر اهواز قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: خیابان های فرعی این شهر چند ماه یکبار نظافت می شوند، که این وضعیت به دلیل نبود نظارت درست ناظران بر کارگران خدمات شهری است.

مشکل انحصار پیمانکاران خدمات شهری اهواز
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: یکی از مشکلات حوزه خدمات شهری اهواز انحصار در پیمانکاران است.
علیرضا عالیپور افزود: اهواز دارای هشت منطقه شهرداری است اما تنها ۶ پیمانکار برای این مناطق وجود دارد.
وی بیان کرد: اگرچه وضعیت خدمات شهری اهواز نسبت به کلانشهرهای دیگر عقب است اما نسبت به ۲ سال گذشته بهبود یافته است.
وی گفت: در سایر شهرها زمان مناقصه برای خرید وسایل و تجهیزات اولیه مانند رنگ، مخزن زباله و تابلو بسیار کوتاه است اما روند برگزاری مناقصات در اهواز بسیار طولانی است.
عالیپور درخصوص وضعیت فضای سبز منطقه چهار اهواز توضیح داد: پیمانکار فضای سبز این منطقه تعهد کاری ندارد از این رو به دنبال تعیین جایگزین برای آن هستیم.
وی درخصوص معایب طرح جداسازی پیمانکار رفت و روب و حمل زباله نیز بیان کرد: با اجرای این طرح هزینه بیشتری به شهرداری مناطق تحمیل می شود درحالی که شهرداری برای پرداخت حق بیمه و مطالبات نیز مشکلاتی دارد.

غیرفعال بودن گردان‌های خودروهای آتش‌نشانی
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز با اشاره به اینکه گردان های خودروهای آتش نشانی غیرفعال است گفت: باید در هرکدام از ایستگاه های آتش نشانی یک تانکر پشتیبان وجود داشته باشد اما به دلیل فرسوده بودن این تانکرها درحال بازسازی آنها هستیم.
ابراهیم قنبری درخصوص تهیه نردبان بلند مرتبه برای سازمان آتش نشانی بیان کرد: با یک شرکت آلمانی برای خرید یک دستگاه نردبان ۵۴ متری نامه نگاری شده که در صورت خریداری در مدت ۴۵ روز تحویل داده می شود.
وی ادامه داد: برای خرید این نردبان به ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت استفاده از اوراق خزانه حدود ۳۰ درصد آن تنزیل می خورد و با این احتساب ۱۰۰ میلیارد دیگر برای خرید نردبان کمبود بودجه داریم.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون هیچ خودروی جدیدی خریداری و یا بازسازی نشده، همچنین از سال ۹۵ تاکنون تنها یکهزار و ۲۰۰ لیتر روغن برای خودروهای آتش نشانی خریداری شده است.
قنبری گفت: آتش نشانی اهواز سفارش ۲ دستگاه دوربین حریق باب برای شناسایی کانون های آتش داده است. هم اکنون تنها سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد مجهز به دوربین حریق یاب است.
وی افزود: در مهر امسال سازمان آتش نشانی اهواز با اداره کل آموزش و پرورش قراردادی برای آموزش ۴۰ هزار دانش آموز امضا کرد که تاکنون به هشت هزار نفر این آموزش های ایمنی داده شده است.
تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مناقصه نگهداری فضای سبز نواحی چهارگانه منطقه چهار شهرداری اهواز و پیشنهاد معاونت خدمات شهری جهت تفکیک بخش رفت و روب از بخش جمع آوری و حمل پسماند از جمله دستورکارهای این نشست بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.