حسنعلی ولی ‌زاده صبح امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته یکی از شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفت و وقوع آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شهر قوچان را اعلام کرد که بلافاصله دو خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و ظرف سه دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند.
وی ادامه داد: آتش سوزی ابتدا از یک مغازه لوازم آرایشی آغاز شده بود و از اظهارات مردمی چنین بر می آمد که پرتاب ترقه توسط چند جوان به داخل مغازه منجر به آتش سوزی شده است اما علت بروز حریق در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قوچان گفت: متاسفانه صاحب این واحد صنفی در ابتدای آتش سوزی با آتش نشانی تماس نگرفته و خود تلاش کرده که آتش را خاموش کند که با توجه به وجود مواد آتشزا در این مغازه، حریق بیشتر شده است.
ولی زاده افزود: یک مؤسسه مالی و اعتباری در مجاورت این مجتمع تجاری قرار دارد که دارای سقفی شیروانی است که ماموران از ابتدای حضور خود در محل با خنک نگه داشتن این ساختمان اجازه سرایت آتش به آنجا را ندادند و خوشبختانه هیچ آسیبی به این موسسه وارد نشد.
وی ادامه داد:20 نیروی آتش نشان حاضر در صحنه سرانجام در ساعت 12 شب به طور کامل حریق را مهار و محل را تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قوچان گفت: در این حادثه هیچ فردی آسیب ندید اما خسارت مالی به چند واحد صنفی وارد شد.
ولی زاده تاکید کرد: مردم در هنگام آتش سوزی باید صحنه را برای خاموش کردن آتش و انجام درست ماموریت آتش نشانان خلوت کنند اما متاسفانه در حادثه شب گذشته ازدحام مردم مشکلاتی را برای آتش نشانان در حین ماموریت ایجاد کرده بود.
شهرستان قوچان واقع در 137 کیلومتری مشهد دارای 180 هزار نفر جمعیت است که نزدیک به 102 هزار نفر آن در شهر قوچان ساکن هستند.
1922/7501
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.