مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری مشهد با اشاره به نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخر سال از آماده باش نیروهای این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن جعفری امروز در نشست خبری ویژه اعلام تمهیدات این سازمان برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز افزود: آتش‌نشانان شهرداری مشهد از امروزشنبه 25 اسفندماه در 50 ایستگاه با 250دستگاه خودرو عملیاتی در آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه در آخرین چهارشنبه سال گذشته، 57 عملیات انجام شد که نسبت به سال قبل از آن 50 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: 80 دستگاه خودرو نیز درنقاط مختلف شهر با همکاری نیروی انتظامی مستقر خواهد شد. همه تلاش ما ایمن‌سازی بیشتر و حضور به موقع در صورت رخ ‌دادن حادثه به ویژه در حوادث چهارشنبه آخر سال است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری آموزش و پرورش، مانورآتش ‌نشانی در یکی از مدارس مشهد برای آموزش و اطلاع‌رسانی به دانش آموزان برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین تاکنون دانش آموزان 100 مدرسه در مشهد آموزش‌های مرتبط با توصیه‌های چهارشنبه آخر سال را فرا گرفته‌اند.

جعفری درباره طرح استقبال از بهار و آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی در روز اول فروردین‌ماه 98 نیز گفت: با توجه به تحویل سال و سخنرانی رهبر انقلاب در روز اول فروردین خودروهای آتش‌نشانی در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد و 150 نفر از آتش‌نشانان نیز با تجهیزات اولیه بین مردم حضور خواهند داشت.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد افزود: همچنین یک‌ایستگاه آتش‌نشانی در حرم مطهر رضوی و یک ایستگاه نیز اطراف حرم مطهر در بولوار طبرسی ایجاد شده تا در صورت نیاز خدمات با سرعت بیشتری ارائه شود.

وی با اشاره به رشد 45 درصدی بودجه سال آینده سازمان آتش‌نشانی نسبت به سال‌جاری اظهار کرد: بودجه این سازمان از سوی شورای‌شهر در سال آینده 2 هزار و 550 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: قراردادی نیز به ارزش 530 میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات عملیاتی منعقد شده و سال آینده 18 دستگاه ویژه عملیاتی و 2 دستگاه بالابر 75 متری نیز که خریداری شده ودر حال انتقال از ایتالیا به ایران است به ناوگان این سازمان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه پنج ایستگاه آتش‌نشانی اکنون در حال ساخت است، گفت: 529 نفر آتش‌نشان برای سال آینده نیاز داریم که می‌کوشیم سال آینده این تعداد را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 5 هزار و 990 مورد حریق و 9 هزار و 131 مورد حادثه در مشهد رخ داده که براثر آنها 90 نفر جان‌باخته و 814 نفر نیز مصدوم شده‌اند. سال گذشته تعداد زیادی تماس با مرکز فرماندهی عملیات آتش‌نشانی مشهد 125برقرار شده که 58 درصد از تماسهای گرفته شده مزاحمت و 32 درصد هم غیر مرتبط بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.