به گزارش ایرنا، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم گفت: نبود مدیریت یکپارچه در کشور نوعی بحران می باشد اما با این حال هماهنگی بین دستگاهی در حال ارتقا است.
محمد کریمی نیا افزود: حضور سالانه 30 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد دشمنان را برای آسیب رساندن دچار طمع می کند لذا برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی باید تمهیداتی اندیشیده شود که تجهیز این خودرو از جمله اقدامات است.
دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور نیز در این مراسم گفت: با توجه به وجود تکنولوژی های جدید در زندگی های امروزه شهری باید تهدیدات جدید شناسایی و برای مقابله با آنها آمادگی داشته باشیم.
بابک نوراللهی افزود: در این راستا با مشارکت سازمان شهرداریها و دهیاریها، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت دفاع و 40 شهرداری کشور طرح تجهیز خودروها به امکانات ویژه برای مقابله با تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک و رادیو اکتیو در دستور است.
وی اظهار داشت: اولین خودرو از این نوع امروز در مشهد رونمایی شد و در ادامه نیز 37 شهر دیگر مجهز به این خودرو خواهند شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد نیز در این مراسم گفت: این خودرو منحصر به فرد با هزینه یک میلیارد ریال تجهیز و راه اندازی شده است.
آتشپاد حسن جعفری افزود: این خودرو از امکانات ویژه از جمله تجهیزات رصد و پایش منشاء آلودگی شیمیایی، آلودگی های هسته ای، تجهیزات امداد و انتقال مصدومین و تجهیزات حفاظت فردی نظیر لباس های حفاظتی، داروهای خود تزریق و لوازم قرنطینه و محدود سازی محیط حادثه برخوردار است.
سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: در دوره جدید مدیریت شهری دغدغه بسیار جدی در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وجود دارد.
امیر عزیزی افزود: در کمتر از یک هفته اولین دستگاه از نسل شتاب ‌نگارها در مشهد نصب شد و امروز نیز خودرو پدافند غیرعامل به بهره‌ برداری رسید.
وی اظهار کرد: فقط نوشتن دستورالعمل‌ ها و الزام شهرداری ها به اجرا بدون پیش‌ بینی ‌های مالی امکان پذیر نیست و باید برای آن سرمایه ‌گذاری کرد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.