سرهنگ علی اکبر سقایی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیشترین زائران خارجی را از کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و هند اعلام کرد و بیان داشت:۳۰۰ هزار تردد زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه ثبت شده است.

 فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه گفت:با رایزنی انجام شده با مرزبانی کشور عراق در مرزشلمچه مشکل تردد زائران پاکستانی که ۲ هفته در نقطه صفر مرزی بین عراق و ایران اجازه ورود به کشور عراق را نداشتند برطرف و این زائران از مرز عبور کردند.

مشکل امنیتی، ترافیکی و انتظامی در روند تردد زائران در شلمچه رخ نداد

وی در ادامه افزود: گذرگاه مرزی شلمچه یکی از امن‌ترین مرزهای عبوری زائران است هیچ‌گونه مشکل امنیتی در این مرز مشاهده نشده است.

سرهنگ سقایی به افزایش ۷۹درصدی خروج  زائران اربعین حسینی از مرزشلمچه نسبت به سال گذشته افزود:در بحث امنیتی و ترافیک در شلمچه مشکلی رخ نداده است و نسبت به سال گذشته نیز شاهد تردد آسان و روان زائران اربعین حسینی بودیم.

وی به ثبت  بیش از یک میلیون و ۶۶۷ هزار تردد زائر در مرزشلمچه در اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت:با هماهنگی انجام شده با مرزبانی یک هزارو ۸۲۹ کامیون حامل وسایل موکب های حسینی ایرانی مستقر ازنجف و کربلا از مرز عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه  به برگزاری نشست های تعاملی مختلف با مسئولان امنیتی عراق در شلمچه اشاره کرد و گفت:با تعامل خوب کشور عراق مشکلی برای زائران ایرانی برای ورود به این کشور پیش نیامد.

وی  اظهار داشت: در حال حاضر روند بازگشت  زائران از مرز شلمچه بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی پس از کنترل گذرنامه وارد کشور می شوند.
مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین حسینی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.