رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 750 هزار تن سیب از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سطح زیر کشت باغات بارور سیب در استان را 53 هزار و 88 هکتار و باغات غیر بارور در استان را 7 هزار و 382 هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال 750 هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود.

کریم زاده با اشاره به میزان سیب برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته 1 میلیون و 200 هزار تن سیب در استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال به میزان 150 هزار تن از این محصول به شکل تازه خوری مصرف شود افزود: 450 هزار تن از این محصول پیش بینی می شود در سردخانه های استان ذخیره سازی شود.

کریم زاده با بیان اینکه سالانه در حدود 50 هزار تن سیب در داخل استان مصرف می شود ادامه داد: در سال گذشته  به میزان 200 هزار تن از این محصول به کشور های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: پیش بینی می شود 150 هزار تن از محصول تولیدی امسال در صنایع تبدیلی مصرف شود.

 وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید مقام اول را در استان دارا است گفت: عمده ارقام سیب رد و گلدن می باشد ولی سایر ارقام مانند دلبار،استیوال، رومرطیال، گالا، فوجی و ارقام تابستانه نیز در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد از باغات استان به باغات سیب اختصاص دارد و در حدود یک سوم سیب تولیدی کشور در این استان تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در خصوص خرید تضمینی سیب مکاتبات لازم انجام گرفته ولی تا کنون به محقق نرسیده است و در دست اقدام می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکیب های جمع آوری غیر مجاز سیب های زیر درختی تشکیل شده و سعی در ساماندهی این گونه مراکز را داریم افزود: محل دپوی سیب های زیر درختی محوطه کارخانه جات صنایع تبدیلی و سردخانه ها و محل های تعیین شده توسط تعاون روستایی استان است که 13 محل فعلا در شهرستان ارومیه مشخص شده و در شهرستان های دیگر در دست اقدام است تا مشکل دپوی سیب سال گذشته در استان تکرار نشودو در این رابطه با متخلفان دپو به غیر محلهای مشخص شده برخورد قضایی انجام می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.