رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری شامگاه یکشنبه در این مراسم گفت: مردم افغانستان دردوران جنگ و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش موثری داشتند.
حجت الاسلام سید جواد خاتمی افزود: مردم افغانستان بسیار سختکوش، قانع، پرتلاش، مومن و وارسته هستند و ملت ایران به داشتن چنین همسایگانی افتخار می کند.
وی اضافه کرد: شهدای افغانستانی مدافع حرم برای اسلام عزت و افتخار آفریدند و در همه عرصه ها و تحولات جهان اسلام خوش درخشیدند.
رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان احساس هراس دارند و با توطئه در پی ایجاد اختلاف هستند اما بصیرت نخبگان، جوانان و مردم دو کشور دسیسه استکبار را خنثی کرده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق کشور است که ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای عربی و منطقه آسیای میانه دارد.
دکتر علی اصغر مولوی شمار کنونی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه حکیم سبزواری را 200 نفر اعلام و بیان کرد: این دانشگاه توان جذب افزون بر دو برابر این تعداد را هم دارد.
وی به افزایش تعاملات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاههای خارجی نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون در این چارچوب تفاهمنامه های بین المللی با دانشگاههای لیون و پاریس 13 فرانسه، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد شده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.