به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی عصر سه شنبه در نقطه صفر مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با تشریح بازدید مرزی مشترک با هیات عراقی در مرز شلمچه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده با طرف عراقی قبل از آغاز همایش پیاده روی اربعین حسینی بازدید مشترک مرزی از ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه در خوزستان انجام شد و ضمن بازدید از رده یگان های مرزبانی گزارش مربوط به اقدامات انجام شده برای برقراری امنیت زائران اربعین حسینی در نشست با هیات عراقی ارائه شد.

وی اظهار داشت: در این نشست و در ادامه توافق صورت گرفته در بغداد ، هماهنگی لازم با مرزبانی عراق در راستای تامین امنیت زائران اربعین و هماهنگی لازم در این رابطه انجام شد.

سردار رضایی از آمادگی لازم ۲ طرف عراقی و مرزبانی ایران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: علاوه بر هماهنگی مرزبانی، پلیس و پایانه مرزی شلمچه موضوع بازگشایی مسیر دوم مرز شلمچه برای تسریع در تردد خودروهای موکب داران و ماموریت های اضطراری مطرح شد و مقرر گردید این موضوع ظرف چند روز آینده از سوی مقام های عراقی و سفارت ایران در عراق پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی این مسیر از سوی مرزبانی ایران پی گیری خواهد شد، گفت: چنانچه این در باز نشود قطعا با ازدحام خودرویی و نفری در مرز شلمچه مواجه خواهیم شد. با توافق و تاکید صورت گرفته در این رابطه امید است ظرف ۲ روز آینده در دوم مرز شلمچه که اخیرا بسته شده مجددا بازگشایی شود تا خودروهای موکب داران و خودروهای ترانزیتی از این مسیر تردد کنند.

سردار رضایی همچنین  تلاش دستگاههای مختلف کشور در ایجاد زیرساخت های لازم برای عبور زائران از گذرگاههای مرزی را خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام واحدهای نیروی انتظامی در مرز اعم از پلیس راه و گذرنامه با تمام ظرفیت برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده اند.

وی همچنین در خصوص تردد زائران خارجی اربعین نیز گفت: طبق بررسی به عمل آمده شلمچه مرز انحصاری برای تردد زائران خارجی خواهد بود.

فرمانده مرزبانی ناجا در رابطه با تردد کامیون های ترانزیتی حامل کالا از مرز شلمچه در ایام اربعین گفت: با توافق گمرک ایران و عراق در صورتیکه تردد کامیون های ترانزیتی حامل کالا همزمان با حرکت زائران اربعین باعث اختلال در حرکت زائران شود مرز بر روی کامیون های کالا بسته می شود.

 ۴۰۰ خودروی حامل کالا موکب ها از شلمچه راهی عراق می شوند

فرمانده مرزبانی ناجا از استقرار ۴۰۰ کامیون حامل کالای موکب داران و نیروهای کمکی مستقر در عراق در مرز شلمچه خبر داد و گفت: این کالاها باید از فردا چهارشنبه به عراق منتقل شوند تا در ایام اربعین و ازدحام جمعیت با مشکل مواجه نشویم.

سردار رضایی افزود: کار گیت بندی مرز شلمچه برای سهولت تردد زائران از فردا آغاز می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه به زائران توصیه کرد حتما با گذرنامه معتبر در مرز حضور پیدا کنند. امسال با لغو روادید تردد زائران به آسانی انجام می شود اما این به منزله نداشتن گذرنامه نیست و زائران حتما باید گذرنامه همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا نشست مشترک مرزبانی ایران و عراق ، با حضور مسئولان عراقی از استانداری بصره، نیروی انتظامی ، گذرنامه و فرماندهی مرزبانی بصره و منطقه چهارم در مرز شلمچه برگزار شد.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان که از چند روز پیش به تدریج آغاز شده با آغاز ماه صفر شتاب گرفته است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.