به گزارش خبرنگار ایرنا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در این آیین گفت: فولاد شادگان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور است که مطالعات جامع آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز در برنامه های سوم،چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد. 

خداداد غریب‌پور اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و برای پیش بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی انجام می شود که فاز نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی وارد مدار شد.

وی افزود: فولاد شادگان در مرداد سال ۱۳۹۳ با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت فولاد خوزستان و ۳۵ درصدی سازمان ایمیدرو ساخته شد و سرمایه هزینه شده از سوی سازمان ایمیدرو قبل از مشارکت فولاد خوزستان در حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده و در زمان تشکیل شرکت فولاد شادگان در حدود پنج هزار میلیارد ریال از سوی شرکت فولاد خوزستان برای آن تامین و هزینه شد. 

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: نبود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی تسریع در اجرای کامل این پروژه صنعتی را با کندی مواجه کرد که با تصمیم اتخاذ شده تلاش می شود این طرح صنعتی به طور کامل به بهره برداری برسد.

غریب پور تصریح کرد: کارخانه فولاد شادگان با مشکل مالی مواجه نیست و با تسریع در روند اجرا فاز دوم آن نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. 
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد. 
این مجتمع شامل ۲ بخش اصلی احیا و فولاد سازی است که در بخش احیای مستقیم ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می کند. 

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.