به گزارش ایرنا محمد حیدری روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول در فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: توزیع این میزان شکر از هم اکنون در دزفول آغاز شده که ۳۰ تن از این میزان برای تبلیغات اسلامی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این اداره باید این میزان شکر را بین هیات های مذهبی، شهرداری های ۹ گانه، سازمان های مردم نهاد، مساجد و واحدهای نظامی و انتظامی توزیع شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم مدیریت توزیع این میزان شکر با نرخ دولتی گفت: هنگام فعالیت موکب ها و عزاداری امام حسین( ع) باید از این شکر دولتی استفاده شود ضمن اینکه محدودیتی برای توزیع مرغ و گوشت منجمد و برنج نیز در دزفول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت نیز در عزاداری های محرم و صفر با مردم مشارکت می کند، گفت: اقلام مورد نیاز تهیه نذری از هم اکنون تا ساعت ۲۱ امشب بین هیات های عزاداری توزیع می شود که طبق تقاضای صورت گرفته سه تن شکر بین هیات های عزاداری بخش مرکزی و سه تن بین هیات های عزاداری بخش چغامیش، سردشت و شهیون توزیع می شود.

حیدری افزود: تعاونی های روستایی چهار بخش دزفول به قید فوریت با مراجعه به عامل توزیع، نسبت به تحویل سهمیه اختصاصی اقدام و با نظارت بخشداران آنها را بین هیات های عزاداری توزیع کنند.

وی گفت: نرخ هر کیلوگرم شکر دولتی ۳۳ هزارو ۵۰۰ ریال، نرخ هرکیلوگرم مرغ منجمد آزاد ۱۲۸ هزار ریال و گوشت منجمد ۴۸۸ هزار ریال از سردخانه است که بین هیات های عزاداری و مردم توزیع می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: ۱۵ تن شکر نیز بین مردم توزیع می شود که در این خصوص بسیج اصناف و بسیج اداری فعال می شوند تا با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به توزیع اقدام شود.

مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه ۵۰۰ هیات عزاداری در این شهرستان فعال است، اظهار داشت: مراجعات زیادی در روزهای اخیر برای دریافت شکر و دیگر اقلام موردنیاز تهیه نذری صورت گرفته است.

محمد قمری نژادیان افزود: علاوه بر هیات های عزاداری، روضه های خانگی نیز متقاضی دریافت اقلام موردنیاز برای تهیه نذری هستند که با اختصاص این سهمیه بین آنها توزیع می شود.

در این نشست ۱۰ تن شکر با نرخ دولتی برای هیات های عزاداری و پنج تن نیز برای روضه های خانگی در دزفول اختصاص یافت.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.