به گزارش ایرنا امید بن عباس سه شنبه در کارگروه آرد و نان استان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: کمیته نظارت بر بهداشت و کیفیت نان با همکاری مرکز بهداشت اهواز و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز چند سال گذشته در اهواز فعالیت داشته که غیرفعال شده بود، در این جلسه مصوب شد این کمیته با همان اعضای گذشته دوباره فعالیت خود را از سر گیرد.

وی گفت: در این کمیته باید نوع نان هر نانوایی بر اساس پروانه، کیفیت و ظاهر نان و وزن خمیر به صورت هفتگی بررسی و گزارش آن در یک برنامه سه ماهه در کارگروه آرد و نان استان ارائه شود

بن عباس  گفت : این کمیته اولویت بررسی های خود را از نانوایی‌هایی که تسهیلات ساماندهی دریافت کرده اند،  قرار دهد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: افزایش قیمت نان در چند ماه گذشته به شرط افزایش کیفیت نان و توجه هر چه بیشتر به بهداشت بوده است و نانواییها باید به تعهدات خود در این بخش عمل کنند.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: با شرکت تک نان در اهواز توافق شده که سه هزار و ۵۰۰ تن آرد به این شرکت برای پخت نان تحویل داده شود تا نان مورد نیاز زائرانی که در ایام محرم و اربعین حسینی به خوزستان سفر می کنند تامین کند.

تناقض بین پروانه و نوع پخت نان برخی نانوایی ها

بن عباس ادامه داد: برخی نانوایی ها به اسم نان دیگری پروانه می گیرند اما نوع نانی که پخت می کنند با پروانه ای که دریافت کرده اند مغایرت دارد.

وی افزود: با این کار نانوایی ها تخلفاتی را در بحث دریافت آرد و قیمت نان مرتکب می شدند که با اصلاح و افزایش قیمت نان در چند ماه گذشته انتظار داشتیم که این مشکل در نانوایی های استان برطرف شود اما متاسفانه هیچگونه بررسی در این خصوص از سوی اتحادیه نانواییها انجام نگرفته است.

وی همچنین درادامه با اشاره به توزیع خارج از شبکه آرد توسط برخی نانوایی ها در استان بیان کرد: سازمان صمت باید بر این تخلف ها نظارت کند و نانوایی ها را ملزم کند سهمیه آرد خود را تنها برای پخت نان در واحد خود استفاده کنند، دولت با اعطای آرد یارانه ای به نانوایی ها در پی این است که مردم نان با کیفیت و مناسب دریافت کند.

  مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: متاسفانه مواردی گزارش شده که نانوایی هایی که مدت هاست تعطیل هستند سهمیه آرد دریافت می کنند و مشخص نیست سرانجام  آردی که دریافت می کنند چه می شود.

" امیر حسین نظری " رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست بیان کرد: نانوایی هایی که ضوابط اتحادیه نانواییها را در بخش های مختلف از جمله وزن خمیر، بهداشت و یا کیفیت رعایت نمی کنند  براساس قانون پلمب خواهند شد.

همچنین در این نشست از سوی نماینده بانک سپه اعلام شد که میزان تسهیلات پرداختی به نانوایی ها از ۱۵۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است و نامه پرداخت این تسهیلات به اداره کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار ارسال شده است.

یک هزار و ۴۷۰ واحد نانوایی در خوزستان فعالیت دارند.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.