سید احمد موسوی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این آتش سوزی جمعه شب بر اثر رعد و برق اتفاق افتاد که همان شب نیز خاموش شد اما متاسفانه این آتش سوزی دوباره بعد از ظهر امروز یکشنبه به دلیل باقی مانده تنه درختان آتش گرفته  به نقطه ای دیگر سرایت کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا ادامه داد : به رغم سخت گذر بودن منطقه و شیب تند کوه ، نیروهای منابع طبیعی از همان ساعت های اولیه محل اعزام شدند.

وی گفت : تا حدود ساعت  ۲۲نیرو های اعزامی در محل مشغول مهار آتش بودند اما تلاش آنها برای مهار کامل آتش سوزی بی نتیجه بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا افزود : به رییس ستاد  مدیریت بحران استان و شهرستان درخواست بالگرد داده شده چرا که دسترسی نیروهای امدادی به برخی نقاط کوه امکان پذیر نیست.

کوه شو در جنوب غربی سد شهید عباسپور و شمال شرق سد مسجد سلیمان واقع شده که قسمت هایی از آن  منطقه شکار ممنوع است.

در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰درصد درختان آن بلوط می باشند و گونه‌های درختی دیگر حدود ۱۰درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش مرکزی،چلو و آبژدان و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

۷۱۵۹/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.