به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی پنجشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی روستاهای منیوحی و اروند کنار آبادان افزود: خشکسالی سال زراعی گذشته و شوری آب موجب کاهش 70 درصدی تولیدات کشاورزی به ویژه نخلستانهای آبادان و خرمشهر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از این پس آب با ای سی مناسب باید در نخلستان های آبادان و خرمشهر رها سازی شود تا شاهد پرباری محصولات کشاورزی در این منطقه باشیم.

طهماسبی همچنین اظهار داشت: با تمهیداتی که از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است و با کمک مدیریت بحران و استانداری خوزستان بخشی از خسارات وارده به کشاورزان آبادان و خرمشهر ناشی از خشکسالی و شوری آب پرداخت می شود.

وی همچنین از تاسیس ۸۵ شرکت تعاونی در استان خوزستان خبر داد و گفت: به منظور توانمند سازی این تعاونی ها شیوه های مدرن کشاورزی به اعضای این تعاونی ها آموزش داده خواهد شد.

طهماسبی با بیان اینکه احداث بازارچه ویژه کشاورزان در منطقه آزاد اروند نیاز کشاورزان این منطقه است گفت:در یک ماه آینده امکان سنجی و مطالعات لازم در این خصوص انجام می شود.

به گزارش ایرنا در جریان سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به آبادان ضمن بررسی مشکلات نخلداران ، کشاورزان منطقه مشکل شوری آب را مطرح کرده و جبران خسارت وارده را از مسئولان خواستار شدند.

آبادان دارای 13 هزار و 200 هکتار نخلستان است.

خرمشهر نیز بیش از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.