عباس کشاورز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان پیشوا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و به منظور تأمین نیازهای داخلی به دانه های روغنی، سطح زیر کشت کلزا با رشد 60 درصدی نسبت به سال گذشته، به بیش از 260 هزار هکتار رسیده است.
وی ادامه داد:پیش بینی می شود که از این میزان مزارع کلزا ، بیش از 500 هزار تن دانه تولید شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:بر اساس اطلاعات کسب شده از مناطق مختلف کشور ، تاکنون گزارشی مبنی بر بد سبزی و یا خسارات احتمالی ناشی از عوامل طبیعی در مزارع کلزا گزارش نشده و وضعیت حال حاضر این مزارع مناسب ارزیابی شده است.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از مهم ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، کشت گیاه کلزا در مزارع است تا ضمن افزایش تولید روغن، کنجاله مورد نیاز کشور نیز تأمین شود.
وی افزود: کشت کلزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نیاز آبی این گیاه به مراتب کمتر از گندم است و محصول گیاهی که پس از کشت کلزا ، در مزرعه کاشته می شود از افزایش عملکرد 15 تا 20 درصدی برخوردار می شود .
کشاورز با تأکید بر لزوم توجه به بیمه محصولات کشاورزی از جمله کلزا گفت : با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جلسات مشترک ، تلاش شده تا به منظور حمایت از کشاورزان ، بیمه را در کنار بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهیم که این مهم تاکنون محقق شده است.
وی تصریح کرد: وضعیت مناسب جوی ، شرایط مساعد اقلیمی و بارش های مناسب باعث شده تا وضعیت مزارع از سطح مطلوبی برخوردار باشد و به جز برخی از نقاط بسیار محدود ، مشکل خشکسالی در کشور وجود ندارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.