سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز بررسی روند ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیده مددجویان این کمیته در خوزستان را از مهم ترین اهداف سفر امروز عنوان کرد و افزود:
سرعت بازسازی منازل آسیب دیده از سیل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خوب است و امروز یکی از منازل ساخته شده نیز به  یک مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده شد.
بختیاری خاطر نشان کرد: حدود ۷۰۰ گروه جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر دستگاه ها برای بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل همکاری می کنند.
به گفته وی براساس آخرین ارزیابی‌ها، حدود ۲ هزار خانوار خوزستانی زیرپوشش کمیته امداد بر اثر سیل اخیر خسارت دیده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان نیز درخصوص میزان اشتغالزایی این  اداره کل گفت: درحال حاضر مهمترین راهبرد کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی و توسعه اشتغال های مزیت دار متناسب باشرایط اقتصادی استان است.
ناجی عبیاوی ادامه داد: این راهبرد در قالب ۲ کلان پروژه هدایت شغلی و راهبری شغلی طبق برنامه در کل کشور ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که سهم استان خوزستان در سال ۹۸ حدود هشت هزار فرصت شغلی است.
وی اعتبار لازم برای ایجاد این حجم از اشتغال را ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۰ روز پیش اعتبار چهار ماهه نخست امسال پرداخت شد و تاکنون بیش از ۹۵۰فرصت شغلی در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت دراستان  ایجاد شده است.
در خوزستان بیش از ۱۴۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند.
۲۶ هزار واحد مسکونی احداثی و تعمیری تا پایان سال جاری به مددجویان این نهاد تحویل داده می شود.
۹۸۸۷/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.