سید منصور برقعی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآنی مددجویان کمیته امداد سراسر کشوری در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان افزود: در این نهاد که هیات امنای آن منصوبین رهبر معظم انقلاب هستند مجموعه ای از سیاست های فرهنگی به تصویب رسیدو باید براساس ان آموخته های فرهنگی و قرآنی در همه جای سازمان دیده و وجود داشته باشد.

وی بر نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی و قرآنی در روابط درونی کمیته امداد تاکید کرد و گفت: این فعالیت ها باید در  ارتقای اداری کارکنان و جایگزینی آنها تاثیرگذار باشد.

قائم مقام کمیته امداد کشور ادامه داد : همانطور که مدرک دانشگاهی موجب ارتقا افراد می شود باید برای افرادی که حافظ از چند جزء تا کل قرآن هم هستند این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم یک ذره مدل اداری را رنگ و بوی قرآنی بدهیم و یک الگوی اسلامی را در روابط کاری وفضای مدیریتی اعمال کنیم به بخشی از وظیقه خود را در آداب اسلامی و قرآنی عمل کرده ایم.

برقعی با اشاره به حضور ۴۲ هزار  نفر از خانواده بزرگ کمیته امداد سراسر کشور در  سومین دوره مسابقات قرآنی در اصفهان افزود: داوران معیارهای دقیق و موازین محکمی را برای قضاوت در این مسابقات اعمال کردند.

وی، ظرفیت قرآنی استان اصفهان را در کشور بسیار ممتاز برشمرد و گفت: اگرچه اصفهان  به شهر نقش، طرح و هنر شناخته شده ولی بزرگترین درخشندگی آن در این فرهنگ دینی و قرآنی است.

این مسوول کمیته امداد اضافه کرد : برگزاری این مسابقات، نگاه قرآنی را در فعالیت های فرهنگی امداد برجسته کرده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، مفاهیم و مقالات از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات بود که ۴۱۲ هزار نفر شرکت کننده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدیان در این آیین افزود: ۱۹۸ نفراز شرکت کنندگان خواهران بودند که در این بین ۲۵ نفر از خواهران برتر و ۲۹ نفر از برادران برتر شناسایی شدند.

وی افزود: امسال برای اولین بار فراخوان مقالات قرآنی داشتیم که حدود ۱۷۰ مقاله به این دوره از جشنواره ارسال و سه مقاله برتر شد.

در پایان این آیین از نفرات برتر سومین دوره مسابقات قرآنی از که پنجم تا ۹ مرداد در دو بخش برادران و خواهران با عنوان رهپویان ولایت در  دو مجموعه اردوگاه فرهنگی آموزشی شیخ بهایی نجف آباد و شهید بهشتی اصفهان برگزار شد تجلیل صورت گرفت.

اکنون از مجموع ۸۲ میلیون جمعیت کشور چهار درصد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.