مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مسائل جامعه ذیل مساله خانواده تعریف می شود و مساله زن به عنوان رکن اصلی جامعه و خانواده برای ما بسیار مهم است زیرا مهم ترین عنصر در ساختن فرد و جامعه، زن است بنابراین باید از ظرفیت بالای زنان برای ساختن جامعه و خانواده استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حجت الاسلام  محمدمهدی نبی زاده در نشست خبری که امروز(۱۶مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه بخش زیادی از فرهنگ سازی دنیای امروز بر عهده رسانه ها است، اظهار کرد: کشورهای ابرقدرت نه تنها از علمی یا نظامی توانمندترین کشورهای دنیا محسوب می شوند بلکه از لحاظ رسانه ای هم قدرتمند هستند و هیچ کشوری بدون رسانه قدرتمند نیست.
وی افزود: اگر کشوری می خواهد به قدرت منطقه ای تبدیل شود، بدون در نظر گرفتن رسانه این مهم امکان پذیر نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه خبرنگاران می توانند ضریب امنیت کشور را بالا ببرند، تصریح کرد: تبلیغ خدمات کشور توسط رسانه باعث آرامش مردم می شود زیرا اگر فردی احساس کند در این کشور کاری انجام نمی شود، ضررهایش بیش از آن است که اتفاقی بیفتد.
نبی زاده با اشاره به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان یک هدف را بیشتر دنبال نمی کند و آن تقویت اراده مردم در مبارزه تمدنی است. ما امروز در جنگ تمدن ها قرار داریم و پیش بینی ساموئل هانتینگتون یعنی جنگ تمدن ها به وقوع پیوسته است. اگر قرار است پیروزی تمدنی رخ دهد مردم باید آن را رقم بزنند؛ جنگ تمدنی فیزیکی نیست بلکه تقویت توان در برابر دشمن است.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سه ماموریت دارد، ادامه داد: تبیین اسلام ناب محمدی نخستین ماموریت است. اگر اسلام ناب تبیین شود، مردم در عرصه های مختلف مقاومت خواهند داشت. در برابر شاه و جنگ تحمیلی اعتقاد به اسلام ناب وجود داشت که باعث پیروزی ما شد و اکنون اگر می خواهیم پیروز و قدرتمند شویم، راهی جز اسلام ناب نداریم.
مدیرکل تبلیفات اسلامی خوزستان گفت: دومین ماموریت سازمان "مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی" است که در آینده سازمان تبلیغات اسلامی را از سازمانی سخت افزاری به سازمانی نرم افزاری و ایده پرداز تبدیل می کند. تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز ماموریت سوم سازمان تبلیغات اسلامی است.
نبی زاده در خصوص راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نخستین راهبرد مردمی سازی تبلیغ دین است. راه نفوذ نحله های انحرافی از طریق مردم است و کاری می کنند که مردم مبلغ آنها شوند. بی شک این افراد در خوزستان فعالیت دارند و دشمن بیشترین  سرمایه گذاری را روی خوزستان کرده و خواهد کرد.
وی گفت: راهبرد دوم، پیوست خدمات اجتماعی به دین اسلام است. مردم انتظار دارند که به فکر تمام شئونات زندگی آنها باشیم البته اسلام ناب هم همین آموزش را می دهد. همچنین تبلیغ دین باید در کف جامعه رخ دهد. نبی زاده افزود: راهبرد سوم، مساجد محله و محله مسجدمحور است. طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مسجد به مکانی تبدیل شود که پنج درصد به امور دینی و ۹۵ درصد به نیازهای مردم رسیدگی کند و امورات مساجد، مردم محور باشند. 
وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: طلاق، اعتیاد و  نزاع های دسته جمعی برخی از آسیب های جامعه هستند که مبلغ باید به این مسائل ورود کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: راهبرد چهارم سازمان جوان‌گرایی است و این کار را از خودمان شروع کرده ایم. راهبرد پنجم سازمان نیز مساله زنان است و در حرکت نوین خود، به زن نگاه جدی دارد. معتقدیم زن در جامعه مثل دانه های تسبیح است و دانه ها زمانی معنا پیدا می کنند که این نخ وجود داشته باشد. اساس جامعه، خانواده است و اساس خانواده نیز زن است. به نظر می رسد مسائل جامعه ذیل مساله خانواده تعریف می شود و مساله زن به عنوان رکن اصلی جامعه و خانواده برای ما بسیار مهم است زیرا مهم ترین عنصر در ساختن فرد و جامعه، زن است بنابراین باید از ظرفیت بالای زنان برای ساختن جامعه و خانواده استفاده کنیم.
نبی زاده با اشاره به ظرفیت های تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی، ۴ هزار مداح و شاعر آیینی، ۲۱ مدرسه علوم اسلامی و معارف و صدرا، انجمن های اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته برخی از ظرفیت های این سازمان هستند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.