به گزارش ایرنا مسعود انصاریان روز سه شنبه در هشتمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: در برخی روستاها  سیل زدگانی داریم که سن آنها بیش از ۵۰ سال است و به دلایل مختلف  کارت پایان خدمت ندارند که اکنون برای دریافت تسهیلات خود با مشکل رو به رو شده اند در حالی که  تسهیلات ارایه شده برای سیل زدگان از نوع تکلیفی هستند و  انتظار داریم این مورد بررسی و برطرف شود.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به روند احداث و تعمیر منازل سیل زدگان گفت: با توجه به گرمای بالا امکان بتن ریزی وجود ندارد چراکه بتن ریزی در دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد انجام نمی‌شود واین روند کلی کار را کند کرده است. 

وی با اشاره به اعتبار ۲۵ هزار میلیاردی هیات دولت برای سیل زدگان گفت: با همکاری بانک‌ها همه سهمیه استان جذب شد پس از آن باز هم دولت ۲۵ هزار میلیارد ریال دیگر را مصوب کرده که منتظریم  بانک مرکزی توزیع بانکی آن را اعلام و سهمیه استان را مشخص کند تا بتوانیم آن را جذب کنیم.

انصاریان ادامه داد: از ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحد تعمیری ۱۰ هزار و ۸۶ واحد تعمیر شده  و به ۱۳ هزار و ۱۹۳پرونده ۳۳۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و  ۵۶۴ واحد نیز آواربرداری شده است.

وی با بیان این که ۱۴ هزار و ۸۹۲ پرونده به بانک‌ها معرفی شده گفت: ۱۱ هزار و ۸۵۱ پرونده منجر به عقد قرارداد شد که مبلغ کل قراردادهای عقد شده ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون در بهار امسال، ۲۱ شهرستان را در خوزستان تحت تأثیر قرار داد و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.