معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از مناطق سیل زده روستاهای کلاته نو ، سیف آباد و محمد آباد از توابع شهرستان بردسکن گفت: خوشبختانه مصوبه هیات دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات مقاوم سازی وکمک بلاعوض به تصویب رسیده است و به زودی به استان های خسارت دیده ابلاغ می شود.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: در مرحله اول دولت 30 درصد از اعتبار مورد نیاز را برای ساخت واحدهای خسارت دیده تامین کرده و مابقی آن ظرف یک‌ماه آینده مجدد ابلاغ می‌شود.

وی میزان تسهیلات مقاوم‌سازی برای واحدهای خسارت‌دیده از سیل را 40 میلیون تومان در مناطق روستایی با 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها 50 میلیون تومان با 12 میلیون تومان کمک بلاعوض اعلام کرد. 

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور همچنین گفت: منازلی که لوزام آنها زیر آوار قرار گرفته باشد به عنوان کمک هزینه معیشتی 5 میلیون تومان کمک بلاعوض با 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و  واحدهایی که نیاز به تعمیر داشته باشد نیز تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات  و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود. 

مهدیان افزود: با توجه به وضعیت فرونشست‌ها در جنوب بردسکن و خسارت سیل به واحدهای مسکونی ان‌شاالله به‌زودی عملیات کلنگ‌زنی از واحدهای خسارت دیده آغاز می‌شود و بنای ما براین است که تاپایان امسال تمامی واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل در کشور تکمیل و آسیب دیدگان  در سرپناه خود اسکان پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.