حجت الاسلام سید محمود موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مرز شلمچه اسکان روزانه ۱۰۰ هزار زائر، و توزیع ۲۰۰ هزار وعده غذایی ، و در پایانه چذابه اسکان روزانه ۸۰ هزار زائر و توزیع ۱۸۰ هزار وعده غذایی پیش بینی شده است.
 

استان های معین آستین بالا می زنند
وی با بیان اینکه استان های معین برای پشتیبانی از حرکت عظیم کاروان های اربعین حسینی کار خود را به تدریج شروع می کنند افزود: نمایندگانی از استان های بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، فارس ، کهگیلویه و بویر احمد معین خوزستان در پایانه شلمچه هستند و استان های اصفهان و کرمان و یزد معین خوزستان در پایانه مرزی و بین المللی چذابه خواهند بود.
حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان اینکه وظایف هر کدام از استان های معین مشخص شده است ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بیشتر بتوانیم خدمت رسانی بهتری به زائران مشتاق اربعین حسینی انجام دهیم.

نیازهای مواکب مردمی در شلمچه و چذابه
رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده توسط این ستاد ، در ایام اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا در مجموع پنج میلیون بطری اّب ۳۰۰سی سی و روزانه چهار هزار قالب یخ در مرزهای شلمچه و چذابه مورد نیاز است.
وی ، رب گوجه ، آرد ، روغن خوراکی ، شکر ، پتو ، لوازم بهداشتی ، ظروف یک بار مصرف را از دیگر نیازهای مواکب مردمی در ایام اربعین بیان کرد و افزود:طبق روال سال های گذشته تامین اقلام مورد نیاز برای حرکت عظیم کاروان های اربعین حسینی برعهده مردم نیک اندیش است و دولت مسئولیت آماده سازی زیرساخت ها نظیر آب ، برق ، حمل و نقل و ... را برعهده دارد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه گاز مایع یکی دیگر از نیازهای مواکب مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه است گفت: یک خیر نیک اندیش تامین شارژ کپسول های گاز مایع همه مواکب مردمی در شلمچه رابرعهده گرفته است ولی در چذابه تامین هزینه گاز مایع مواکب هنوز حل نشده است.

ساخت و ساز مواکب مردمی اربعین در چذابه
رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: روند ساخت و ساز دایمی مواکب مردمی در مرز چذابه در روزهای اخیر شتاب گرفته است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ موکب مردمی با سازه دایمی در چذابه و ۴۰۰ موکب نیز در شلمچه برپا می شود از موکب داران خواست با توجه به گرم بودن هوا ، مواکب خود را به وسایل سرمایشی تجهیز کنند.
وی با بیان اینکه مواکب مردمی پس از شناسنامه دار شدن وارد سامانه می شوند افزود:امسال ۲ شهرک اربعین حسینی در چذابه و شلمچه با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر مواکب ، خدمات بهتری به زائران ارایه می کنند.
بر اساس توافق اخیر مسئولان بلند پایه ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق ، امسال زائران اربعین حسینی بدون روادید به کربلای معلا مشرف می شوند و داشتن گذرنامه و بیمه نامه برای این سفر معنوی کافی است.
اربعین پارسال ۵۵۰هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه و ۲۳۶هزار زائر از پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز راهی کربلای معلا شدند.
پیش بینی شده با توجه به حذف روادید ، شمار زائران اربعین امسال که از کشورمان عازم شهرهای مقدس عراق می شوند افزایش چشمگیری یابد.
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.