استاندار خوزستان گفت: بعد از سیل بندها کانال های سیلاب بر اوجب واجبات برای ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در هشتمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: روستاهای بلاتکلیف باید سریعتر تعیین تکلیف شوند و بحث سیل بندها واقعا لازم است سریعا تصمیم گیری شده و کار آغاز شود.

وی افزود: ما کانال های سیلاب بر پیش بینی کردیم که اینها باید احداث شوند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در حوزه مارون کانال سیل بر داشتیم که سبب کاهش خسارت ها شد و تا 600 متر مکعب بر ثانیه نیز آب منتقل شد و مسله ای پیش نیامد.

شریعتی گفت: در حوزه زهره سیلاب در کانال سیلاب بر آب ها را  به کانون های ریزگرد انتقال داد همچنین در حوزه کرخه در مسیر خسرج و نهر ماله کانال سیل بر باید برای کارون احیاء شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد:  بعد از سیل بندها کانال های سیلاب بر اوجب واجبات برای ما است.

شریعتی بیان کرد: براساس گفته کارشناسان بعد از یک سال ترسالی حداقل یک سال نرمال را داریم و تلاش ما این است در حد استاندارد فضای پشت سد را خالی کنیم.

وی عنوان کرد: خدماتی که داده شده انطور که باید اطلاع رسانی نشده و کمیته اطلاع رسانی باید خدمات ارائه شده را بهتر معرفی کنند.

 استاندار خوزستان گفت: برخی آثار روانی از سیل داریم که عدم رسیدگی به موقع سبب نارضایتی می شود.

شریعتی ادامه داد: بنیاد مسکن کار را با قدرت آغاز کرده و امیدواریم این روند ادامه یابد و انتظار است همه واحدهای احداثی باقیمانده نیز انجام شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی در نظر سنجی ها دوگانه است. در بحث بازپرداخت ناراضی هستند، اما در بخش کشت تابستانه راضی هستند و امید به مردم برگشته است.

استاندار خوزستان افزود: استان های مختلف با سلایق مختلف کار انجام می دهند و برخی جاها می‌بینیم که دست بالا دیده شده و برخی جاها ها نیز با تنگدستی کار پیش رفته است.

شریعتی تصریح کرد: در زلزله مسجدسلیمان 5.7 ریشتری بوده و به سبب کوهستانی بودن و عدم قوام و استاندارهای لازم خانه ها بیش از حد یک زلزله 5.7 ریشتری عواقب مالی به بار گذاشته است.

وی ادامه داد: 4 منطقه شهری و مرکز زلزله تخریب ها زیاد بوده و برخی از آنها دیگر قابل سکونت نیست.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما مشکلات و مسائل دولت را می دانیم، اما تعداد قابل ملاحظه ای مدرسه خسارت دیدند و دیگر امکان فرستادن فرزندان به این مدارس نیست.

شریعتی بیان کرد:  برخی از ادارات که مدت کوتاهی از ساخت آنها می‌گذرد در این زلزله تخریب شدند و باید ناظر و پیمانکار بازخواست شوند؛ که چرا استحکام لازم نداشتند و کسانی که قصور کردند برخورد شود.

وی گفت: استحکام خانه ها پایین آمده که ممکن است با زلزله 2 ریشتر نیز فرو بریزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.