معاون هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با رعایت اصول فنی و مهندسی پروژه های عمرانی استان باید آسیب پذیری کمتری در مقابل زلزله داشته باشند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان در دومین کارگروه فنی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد به رعایت اصول فنی در ساخت وسازها تاکید کرد و افزود: باید در ستاد های باز آفرینی به موضوع مقاوم سازی بافت های فرسوده توجه و در ساخت پروژه های عمرانی به  آسیب پذیری آنها در مقابل زلزله توجه شود.

کهوریان با اشاره به پروزه خط انتقال آب به جزیره اشک تصریح کرد: با تامین اعتبار و وسایل مورد نیاز باید تلاش شود کار خط انتقال آب به جزیره اشک تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام برسد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان غربی عملکرد شورای فنی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با هدف گذاری و هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی باید به سمتی رفت که پروژه های اجرا نشده استان به صفر برسد.

در ادامه جلسه اسمعیل زاده رییس گروه نظارت سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در طی سال گذشته 13 جلسه شورای فنی در استان برگزار شده که این جلسات 118 مصوبه داشت که از این تعداد 104 مصوبه اجرا یا در دست اجرا بوده و 14 مصوبه اجرا نشده است.

اسمعیل زاده به پروژه 19 کیلومتری خط انتقال آب به جزیره اشک اشاره کرد و افزود: این پروژه از آبان سال گذشته آغاز به طول 17 کیلومتر از مسیر اجرا شده و تنها 2 کیلومتر ان باقی است که در صورت تامین وسایل و تجهیزات و تامین اعتبار تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

 در ادامه جلسه فیض الله شمس مدیر آب ، خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به پروژه ایستگاه پمپاژ روستای دوستالی مهاباد اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد فشار و فشار پمپاژ در 400 هکتار از زمین های کشاورزی مهاباد ساخته می شود و تا کنون 9 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام پروژه 3 و نیم میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: مشکل تخریب دیواره های نگه دارنده بند انحرافی روستای قوسال مهاباد در سیل اخیر رفع شده و در تیر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.