به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری‌ کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: برگزاری آیین های افطاری سنتی پسندیده است که ما نیز بر اجرای آن تاکید داریم اما کسی حق ندارد هزینه های این افطاریها را از بیت المال پرداخت کند.
وی تاکید کرد: مسئولان ذیحسابی دستگاه های اجرایی نباید فاکتورهای مربوط به مراسم افطاری را بپذیریند زیرا هزینه این آیین معنوی باید توسط افراد دخیل در آن تامین شود.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه نباید فرصت بازسازی مناطق زلزله زده را از دست بدهیم، گفت: کسانی که درگیر بازسازی مناطق زلزله زده هستند به نحوی برنامه ریزی کنند که در ماه مبارک رمضان خللی در بازسازی ایجاد نشود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
بازوند در بخش دیگری از این جلسه بر تحویل اسناد مورد نیاز خزانه تاکید کرد و از مدیران ادارات خواست که در فرصت کم باقی مانده اسناد را به وزارت اقتصاد و دارایی تحویل دهند.
وی اظهار داشت: 87 درصد ادارات اسناد و مدارک لازم مورد نیاز خزانه را به وزارت اقتصاد و دارایی تاکنون تحویل نداده اند.
استاندار کرمانشاه به طرح آمایش استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح آمایش استان مراحل مختلف کارشناسی را طی کرده و هرچه زودتر به منظور اجرایی شدن باید تصویب شود.
بازوند با بیان اینکه این سند توسط دانشگاه رازی تهیه و تنظیم شده است، گفت: دانشگاه رازی ظرفیتی عظیم در راستای اقدام های تحقیقاتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه سند آمایش استان در مرحله آخر است، گفت: مرحله نخست طرح های آمایش استان به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده و مورد تایید قرار گرفته است.
طهمورث الیاسی، با بیان اینکه تهیه سند آمایش چهار سال طول کشیده است، گفت: این سند مراحل نهایی بررسی را طی می کند تا پس از تصویب در استان برای تایید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.
وی سند آمایش استان را سند توسعه کرمانشاه دانست و گفت: این سند می تواند راه توسعه کرمانشاه را مشخص کند تا راه رسیدن به پیشرفت هموار شود.
در پایان این جلسه به منظور تصویب طرح آمایش کرمانشاه از اعضای شورای برنامه ریزی استان رای گیری شد و این سند با 18 رای مورد موافقت قرار گرفت.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.