مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: اگرچه بافت خیابان بازار امام خمینی قدمت تاریخی ندارد، اما برای مردم اهواز حالت نوستالژی دارد و کسی حق دخل و تصرف در آن را نداشته و با متخلفین برخوردهای لازم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، قادر کعب عمیر در جمع خبرنگاران در خصوص دخل و تصرف هایی که مالکین مغازه های این خیابان در جر یان بازسازی به رواق های این بازار داشته اند، اظهار کرد: قدمت این خیابان به حدود ۲۱ سال پیش بازمیگردد و از نظر تا یخی قدمت چندانی ندارد، اما برای مردم اهواز حالت نوستالژی دارد.

وی افزود: رواق در بحث معماری منسوخ شده است و ما هر جا بافت تاریخی داشتیم با کندی پیشرفت کار مواجه بوده ایم.

کعب عمیر با اشاره به اینکه رواق خیابان امام در چند نقطه به وسیله مالکین تصرف شده است، تصریح کرد: سازنده نباید برای کاهش هزینه های ساخت و ساز خود دخل و تصرفی در بافت بازار و رواق داشته باشد.

وی با تاکید این نکته که کسی حق ندارد به بافت تاریخی شهر دست بزند، خاطرنشان کرد: ما به این مسئله ورود کردیم و با کسانی که در بافت خیابان بازار امام خمینی تصرف کرده اند برخوردهای لازم انجام و رفع تصرف شده است و با کسانیکه بافت را تخریب کرده اند طی مکاتبه با منطقه مربوطه تایید پایان کار آنها را منوط به پرداخت هزینه احداث مجدد و تعمیر و مرمت رواق اعلام کرده ایم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز در ادامه با اشاره به اجرای ناقص طرح بازار امام خمینی طی سال های ۷۲ الی ۷۶، عنوان کرد: در جریان احداث این بنا از آجرهای درجه ۳ استفاده کردند و خیابان را تا حد وسط رنگ کردند  که خود موجب کاهش استحکام آجر می شود در پی کاهش استحکام و به دلیل آب و هوای اهواز و مسدود شدن آبراه های بازار، موجب شد که برای مرمت این خیابان اقدام کنیم.

کعب عمیر در پایان بیان کرد: کار مرمت بنا آغاز شده  و رنگ سقف در دو فاز انجام شده است و قسمتی از دیوار ها برای مرمت تراشیده شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.